شرکت دختر بزرگ اوباما در اعتراضات علیه خط لوله نفت داکوتا

کدخبر: ۱۵۹۸۹۹
دختر بزرگ اوباما در میان معترضانی دیده شد که به تداوم ساخت خط لوله انتقال نفت در داکوتا اعتراض داشتند. این اعتراض در فستیوال فیلم ساندنس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مالیا اوبامای 18 ساله و دختر بزرگ باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به گفته یکی از معترضان بدون در نظر گرفتن نام خانوادگی‌اش در این اعتراض شرکت کرد چون به عقیده وی "اگر در روند دموکراسی شرکت نکند، هیچ آینده‌ای برای فرزندانش وجود نخواهد داشت."

گزارش شده که مالیای 18 ساله تعطیلات در کنار خانواده‌اش در کارائیب را کنار گذاشته تا در کنار معترضان به تداوم ساخت خط لوله انتقال نفت در داکوتا توسط شرکت خط لوله داکوتا اکسس حضور یابد.

یکی از معترضان حضور مالیا اوباما را در اعتراض ستود و گفت که از دیدن او بسیار شگفت زده شده است.

روز سه شنبه، دونالد ترامپ با امضای دستوری خواستار از سرگیری ساخت این خط لوله 8 / 3 میلیارد دلاری شد. نوامبر 2016 اجازه ساخت این خط لوله 1100 مایلی کنار گذاشته شده بود. معترضان به ساخت این خط لوله نفتی می‌ترسند که این پروژه آب آشامیدنی در منطقه را آلوده کرده و باعث صدمات جبران ناپذیری بر زمین‌های اطراف شود.

درحالیکه مالیا اوباما درباره پیروزی ترامپ صحبتی نمی‌کند اما باراک اوباما گفته که ساشا، دختر کوچکترش پیروزی ترامپ را ناامیدکننده می‌داند. البته رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید دارد که هنوز امیدوار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید