آلومینیوم و علاءالدین د ر انتظار سرنوشتی همچون پلاسکو

کدخبر: ۱۶۰۰۶۴
رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهرتهران بر ضرورت تغییر رویکرد و نگاه فراجناحی به ابعاد حادثه پلاسکو و دیگر حوادث شهر تاکید کرد.

به گزارش تیترشهر، الهه راستگو درسیصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان با بیان اینکه در حادثه پلاسکو جای خالی مدیریت یکپارچه شهری باردیگر احساس شد اظهار داشت: این بار شاید زمان آن باشد که با رویکردی فراجناحی به ابعاد این حادثه و دیگر حوادث شهر نگریست.

 

وی افزود: حادثه پلاسکو تنها ریزش یک ساختمان و مرگ افرادی بی گناه نبود بلکه یادآوری بی توجهی به تمام هشدارهایی بود که نادیده انگاشتنش این بار فاجعه ای را رقم زد که هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

رییس ستادتوان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با تاکید براینکه ساختمان پلاسکو تنها ساختمان فرسوده و ناپایدار شهر نیست افزود: پلاسکو تنها یکی از هزاران ساختمانی است که چرایی بی توجهی به بحرانی بودنشان همواره سوالی بدون پاسخ بوده است.

راستگو به تذکرات اعضای شورا درخصوص رسیدگی به وضعیت ساختمانهای فرسوده و نا ایمن اشاره کرد و گفت: شاید در این میان بی توجهی به برخی تذکرات اعضای شورا و مدیران شهری، چرایی لاینحل ماندن این مسئله را روشن تر سازد؛ چراکه باید پرسید به چه علت به تذکرات مدیریت شهری و اعضای شورا توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه پلاسکو اولین حادثه شهر نبوده و آخرین هم نخواهد بود تصریح کرد: آنچه در میان تمامی این حوادث بیش از هرچیز خودنمایی می کند کشف این سوال همیشه بی جواب است «مقصر کیست؟»

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهرتهران افزود: اگر چه شاید بتوان انگشت اتهام را به سوی هر سازمان و ارگانی در وقوع حوادث احتمالی چرخاند؛ اما مهم آنست که حتی کشف این پاسخ نیز نخواهد توانست زمان را به عقب برده و خسارات جانی و مالی وارد شده را جبران سازد.

راستگو قصور را متوجه موازی کاری ها دانست و تاکید کرد: تا زمان اجرای مدیریت یکپارچه شهری نتیجه ای جز پاسکاری توپ مسئولیت میان دستگاهها را شاهد نخواهیم بود.

 

 وی با یادآوری دوباره اینکه پلاسکو تنها یکی از هزاران ساختمان نا ایمن این شهر بود، علاء الدین را هم پلاسکوی دیگر دانست و اظهارداشت: ساختمان آلومینیوم نیز درصورت بی پاسخ ماندن تذکرات ارسالی، پلاسکویی دیگر خواهد بود.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهرتهران خاطرنشان کرد: شاید دیگر زمان پرسش این سوال باشد که قدرت اجرایی شورا و مدیریت شهری به عنوان مقصرین بی بدیل تمامی حوادث چه میزان است.

 راستگو تاکید کرد: قصور متوجه افرادی است که هیچگاه حاضر به رفع موازی کاری ها نبوده اند.

 لزوم به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی

وی در ادامه به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی و جایگزینی امکانات از دست رفته را خواستار شد و افزود: تخصیص اعتبار جهت بهبود شرایط رفاهی خانواده های شهدای آتش نشان از ابتدا تا امروز باید در بودجه 96 مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه آتش نشانان سوختند تا دیگران نسوزند افزود: توجه بیشتر به این نیروهای فداکار یک ضرورت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید