تمایل روس ها برای بررسی اسناد کاخ گلستان

کدخبر: ۱۶۰۰۸۰
ایران شناسان روس همزمان با گشایش نمایشگاه آثار اهدایی تزارهای روس به شاهان قاجار در کاخ موزه گلستان برای بررسی ، شناسایی و چاپ آلبوم و اسناد موجود در این مکان ابراز تمایل کردند.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این نمایشگاه که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،کمیته ملی موزه های ایران  (ایکوم ) ،سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری وکاخ گلستان ، برگزار شد آثار اهدایی و خریداری شده توسط پادشاهان قاجار در قرن نوزده میلادی موجود درکاخ به نمایش گذاشته شده است .

از نتایج این بازدید می توان به اعلام تمایل هیأت ایران شناسان روس به بررسی، شناسایی و چاپ آلبوم ها و اسناد موجود در کا خ گلستان با همکاری این کشور ،پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و کاخ گلستان اشاره کرد .

همچنین نمایشگاه آثار اهدایی تزارهای روس به شاهان قاجار به مناسبت پانصد و پانزدهمین سالگرد روابط ایران و روسیه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گشایش یافت .

این نمایشگاه با حضور مسعود نصرتی رییس کاخ موزه گلستان ، جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ، سفیر و اعضای سفارت روسیه و ایران شناسان روس در موزه مردم شناسی مجموعه کاخ گلستان شروع به کار کرد .

در این نمایشگاه ۶۰اثر شامل تابلوها ، آلبوم های عکس ، اسناد ومدارک و برخی اشیای تاریخی به مدت ۱۰روز در معرض دید عموم قرار می گیرد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید