شولتز:سیاست‌های ترامپ "غیر آمریکایی" است

کدخبر: ۱۶۰۱۳۹
نامزد صدراعظمی آلمان از حزب چپ میانه ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان سیاست‌هایی "غیر آمریکایی"، نسبت به لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به خاطر نقشش در بحران اوکراین هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در یکی از تندترین اظهاراتی که از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی یکی از سیاستمداران ارشد آلمان مطرح شده، مارتین شولتز، رییس پیشین پارلمان اروپا و نامزد صدراعظمی آلمان از حزب چپ میانه امروز (چهارشنبه) گفت: اروپا باید به پا خیزد و از ارزش‌های لیبرال دفاع کند.

وی افزود: کاری که ترامپ انجام می‌دهد غیرآمریکایی است در حالی که آمریکا "همواره برای روشن فکری، دموکراسی و آزادی ایستادگی کرده است." اگر ترامپ در حال حاضر ضربه مخربی را به این ارزش‌ها می‌زند، من به عنوان صدراعظم به او خواهم گفت که این سیاست آلمان و اروپا نیست.

حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان اخیرا مارتین شولتز را برای رقابت در برابر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات فدرال سپتامبر انتخاب کرده و این اقدام غیرمنتظره حمایت‌های مردمی از حزب چپ میانه را تقویت کرده است.

شولتز در رابطه با روسیه و بحران اوکراین گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تنها زمانی لغو می‌شود که هر دو طرف توافقنامه‌های صلح مینسک را اجرا کنند. مادامی که توافقنامه صلح مینسک به طور کامل اجرا نشود این تحریم‌ها را نمی‌توان لغو کرد. ما باید صریحا به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بگوییم که مسکو موظف است تا به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و آن دفاع کند.

پس از آنکه برخی از مقامات ارشد حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان از لغو بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه در زمانی که این کشور برخی از مفاد توافقنامه مینسک را اجرا می‌کنند، حمایت کردند. این اظهارات شولتز صریحا موضع وی در برابر روسیه را مشخص می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید