بسته شدن 7 محور مواصلاتی

کدخبر: ۱۶۰۲۱۶
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور شدت بارش برف و باران امروز(چهارشنبه) در زاگرس مرکزی و جنوبی بویژه در استان های فارس، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهروهمچنین شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و از بعدازظهر در شمال شرق کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا،‌ براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، این سامانه بارشی در غالب مناطق کشور بجز جنوب شرق کشور موجب بارش باران و برف خواهد بود و در مناطق جنوب کشور شاهد رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

بارش ها در روز پنجشنبه در استان های واقع در حاشیه دریای خزر بطور قابل ملاحظه ای تشدید می شود و در دامنه های البرز مرکزی کولاک برف دور از انتظار نخواهد بود.

در نیمه شرقی کشور نیز بتدریج بر شدت بارش در شرق و جنوب شرق افزوده می شود که در برخی از این مناطق با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود. روز جمعه این هفته از فعالیت بارشی در نیمه غربی کشور کاسته و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

همچنین در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور کولاک برف بویژه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان نیز رخ می دهد و در نهایت این سامانه بارشی روز شنبه اینده از کشور خارج می شود.

از اواخر وقت روز چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز و از فردا در دریای عمان افزایش یافته و تا سه روز آینده این مناطق به شدت مواج و طوفانی خواهد بود.

بدلیل نفوذ هوای سرد دمای هوا در روز پنجشنبه در غالب مناطق غربی، شمالی و مرکزی کاهش یافته و این روند در روز جمعه در نیمه شرقی کشور نیز رخ خواهد داد که نتیجه آن کاهش دما در روز پنجشنبه در نیمه غربی و بتدریج شمال و مرکز کشور بین 4 تا 8 درجه و در روز جمعه در نیمه شرقی کشور بین 5 تا 10 درجه خواهد بود و ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده در این مناطق ادامه خواهد داشت.

**محدودیت های ترافیکی

مرکز مدیریت راه های کشور نیز محدودیت های ترافیکی در برخی از محورهای برون شهری را از 13 تا 16 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد.

براساس این گزارش، تردد موتورسیکلت از ساعت 12 روز چهارشنبه (امروز) تا ساعت 6 صبح شنبه آینده در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 23 روز جمعه این هفته از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 23 روز جمعه 15 بهمن ماه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس در محور کندوان کماکان ممنوع بوده و تردد کلیه تریلرها از محور هراز نیز همچنان ممنوع شده است.

تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 22 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته در جاده هراز مجاز نیست .

تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 22 روز جمعه این هفته از تهران به قائم شهر و بالعکس نیز ممنوع خواهد بود.

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد، محور فرعی شمشک دیزین، واقع در استان های تهران و البرز، تا اطلاع بعدی بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

کمربندی دهلران- اندیمشک ، واقع در استان ایلام تا اطلاع بعدی ، بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از مسیر جایگزین داخل شهر دهلران انجام می شود و محور رامیان - اولنگ - شاهرود، واقع در استان های گلستان و سمنان تا اطلاع بعدی، بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

محور پونل - خلخال ، واقع در استان گیلان و محور سروآباد – پاوه ( محدوده گردنه تته )، واقع در استان کردستان تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش شدید برف ، کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور گنجنامه - تویسرکان ، واقع دراستان همدان و محور سی سخت - پادنا ، واقع دراستان کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع بعدی، بدلیل بارش بارف و نبود ایمنی کافی مسدود شده است.

با توجه به فصل سرما و افزایش نزولات آسمانی هموطنان برای اطلاع از آخرین وضعیت همه محورهای مواصلاتی و دریافت اطلاعات تفصیلی راه ها می توانند به وب‌ سایت ir.141 مراجعه و یا عدد 141را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با کارشناسان مرکز 141 مدیریت راه های کشور تلفنی تماس بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید