چگونه خاموش بودن Read Receipts مخاطبین WhatsApp را دور بزنیم!

کدخبر: ۱۶۰۲۳۷
همه‌مان تجربه‌ی این را داشتیم که در WhatsApp برای کسی پیام بفرستیم، اما آن شخص گزینه‌ی Read Receipts را غیرفعال کرده باشد و در نتیجه نتوانیم بفهمیم که او پیام ما خوانده یا این که دارد آن را نادیده می‌گیرد.

گویا آی تی؛ خبر خوب این است که روشی برای دور زدن این حالت وجود دارد که اتفاقاً خیلی هم ساده است. این ترفند در حقیقت خیلی وقت است که در دسترس می‌باشد، و حتی در صفحه‌ی سوالات متداول واتس‌اپ هم ثبت شده است. پس جدید نیست، اما احتمال دارد که مخاطبان واتس‌اپی شما هنوز از آن بی‌خبر باشند.

Have Read Receipts Turned Off

برای این که ببینید که دوستان‌تان واقعاً پیام شما را خوانده‌اند یا نه، تنها کاری که باید بکنید این است که یک پیام صوتی برایشان بفرستید. اگر پیام صوتی شما را پخش کنند، بلافاصله تیک‌های آبی مربوط به دیده شدن پیام را خواهید دید، بنابراین می‌توانید امیدوار باشید که پیام‌های قبلی‌تان را هم دیده‌اند. این روش بر روی آیفون‌ها، موبایل‌های اندرویدی، موبایل‌های ویندوزی و دیگر دستگاه‌ّهای موبایلی کار می‌کند.

اطلاع از خوانده شدن پیام در واتس اپ

اطلاع از خوانده شدن پیام در واتس اپ

به علاوه ذکر این نکته حائز اهمیت است که اعلان خوانده شدن پیام برای گفتگوهای گروهی را نمی‌توان غیرفعال کرد، از این رو در گفتگوهای گروهی برای این که ببنیید کسی پیام‌های شما را خوانده یا نه نیازی به ارسال پیام‌های صوتی ندارید، چون به هر حال در صورت خوانده شدن پیام تیک‌های آبی را مشاهده خواهید کرد.

البته این مسئله از طرفی ممکن است ناقض حریم خصوصی هم باشد، چون برخی دوست ندارند بقیه از رفتار و زمان‌بندی ساعات آنلاین شدنشان مطلع شوند، ولی به هر حال این روش، روشی مناسب برای این است که بفهمید آیا دوستانتان به حد کافی به پیام‌های شما توجه می‌کنند یا نه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید