دستور ویزایی ترامپ موقتا لغو شد

کدخبر: ۱۶۰۳۸۰
وزارت خارجه آمریکا به دنبال دستور قاضی فدرال مبنی بر لغو موقت دستور مهاجرتی دونالد ترامپ اعلام کرد: ما دستور لغو موقت ویزا ها را ابطال کرده ایم. دونالد ترامپ با صدور یک دستور اجرایی ویزای آمریکای شهروندان هفت کشور مسلمان را از ورود به آمریکا منع کرده بود.
دستور ویزایی ترامپ موقتا لغو شد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد افرادی که دارای گذرنامه های معتبر هستند، می توانند به آمریکا وارد شوند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که به پیروی از دستور قاضی فدرال مبنی بر لغو موقت دستور مهاجرتی «دونالد ترامپ» صادر شده؛ آمده است: ما دستور لغو موقت گذرنامه ها را ابطال کرده ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: کسانی که روادید آن‌ ها به صورت فیزیکی باطل نشده، درصورتی که روادیدشان به هر نحو ممکن معتبر مانده باشد می توانند به آمریکا سفر کنند.

لازم به ذکر است، یکی از قضات ایالت «واشنگتن» آمریکا با صدور حکمی، سیاست مهاجرتی ترامپ را به چالش کشید و آن را علیرغم اعتراض کاخ سفید، به طور موقت تعلیق کرده بود.

«جیمز رابرت» یکی از قضات فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا طی حکمی، دستور لغو موقت سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه را صادر کرده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا نیز ساعاتی پیش با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرد که حکم یکی از قضّات فدرال پیرامون نقض دستور خود را لغو خواهد کرد.

در پیام توئیتری ترامپ در این باره آمده بود: حکم این قاضی که مانع از اجرای قانون در کشور ما شده است مضحک بوده و لغو خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید