رونق "قاچاق"، از شانه کولبرها تا فضای مجازی

کدخبر: ۱۶۰۴۶۳
فروشندگان کالاهای قاچاق که می گویند، از کولبرها جنس می خرند، این روزها در فضای مجازی هم دست به تبلیغات گسترده می زنند، ولی باز هم خبری از مبارزه دستگاه های مسئول با این گونه قاچاق فروشی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چند سالی است که برای حمایت از واحدهای تولیدی‌کشور مبارزه جدی با ورود کالاهای قاچاق آغاز شده است. اما متأسفانه هنوز در برخی از حوزه‌ها همانند پوشاک و لوازم خانگی جنس قاچاق به وفور در سطح بازار وجود دارد و خبری از برخورد جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان تعزیرات حکومتی نیست.

چند ماه پیش طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا کلیک خورد اما عمر اجرای این طرح فقط چند هفته بود و بعد از آن کالاهای قاچاقی که در انبارها پنهان شده‌ بودند به روش‌های مختلف به فروش رسیدند. یک ماه پیش بود که خبرگزاری تسنیم خبر تحویل لوازم خانگی قاچاق در درب منزلرا منتشر کرد که در آن خبر عنوان کردیم، فروشندگان با درج آگهی کالاهای قاچاق در نشریات به فروش این کالاها در درب منزل اقدام می‌کنند. اما متأسفانه از سوی مسئولین مربوطه برخورد لازم برای جلوگیری از این موضوع انجام نشد.

 اخیراً فروش کالاهای قاچاق از مجلات به فضای مجازی آمده و فروشگاه‌های مرزی به روش‌های مختلف با اعلام اینکه اجناس ما دارای گارانتی معتبر است به تبلیغات می پردازند. آنها با درج این آگهی که "عرضه مستقیم لوازم خانگی ازمنطقه تجاری بانه کولرگازی های فوق کم مصرف ظرفشویی،لباس شویی ویخچال " کار خود را قانونی می‌دانند و به خبرنگار تسنیم می‌گویند: از طریق کوله بری اجناس را به بانه می آوریم و شرکت های مختلف هم کالاها را گارانتی می‌کنند.

اقدامات این افراد در تبلیغ و فروش کالاهای قاچاق در شبکه های اجتماعی در حالی انجام می‌شود که اتحادیه فروشندگان لوزام خانگی فعالیت آنها را غیر قانونی می‌داند. طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که چرا با فعالیت این فروشگاه‌ها برخورد نمی‌کنید به تسنیم می‌گوید: این فروشگاه ها در مناطق مرزی مستقر هستند و باید مراجع نظارتی از جمله ستاد مبارزه به قاچاق کالا و سازمان تعزیزات حکومتی با آنها برخورد لازم را انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید