بهترین خودروهای الکتریکی سال 2017

کدخبر: ۱۶۰۴۸۵
اگر شما به دنبال خرید خودرویی کم‌مصرف و کاربردی هستید، پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جی اس ام؛ خودروهای الکتریکی، هزینه سوخت کمی دارند و می‌توانند مسافت طولانی را با هر بار شارژ طی کنند که البته در هر اتومبیلی این مسافت متفاوت خواهد بود. گذشته از آن، قیمت خرید پایین و یارانه دولت‌ها برای مشتریان این نوع خودروها نیز از مهم‌ترین مزیت‌های الکتریکی‌هاست. حال اگر به دنبال بهترین الکتریکی‌های بازار جهانی در سال 2017 هستید همراه ما باشید.

 

1 - ب‌ام‌و i3
 

برخلاف دیگر برندها، i3 خودرویی کوچک اما با طراحی خاص است. i3 پیشرانه 168 اسب بخاری دارد و با هربار شارژ بین 130 تا 200 کیلومتر جابجا می‌شود. i3 همچنین به پیشرانه بنزینی سفارشی هم مجهز است که فقط برای شارژکردن باتری‌هاست و کاربرد دیگری ندارد! i3 با اینکه هم‌سایز فورد فیستا است ولی از آن هم بزرگتر است و هم فضای داخلی جادارتری دارد. i3 در مقایسه با برخی همکلاسانش مانند رنو زویی (ZOE) یا واکسهال آمپرا، وزن کمتری دارد چراکه ب‌ام‌و شاسی آن را با ترکیب فیبرکربن و آلومینیوم ساخته است. این کامپت آلمانی حتی در مقایسه با نیسان لیف هم حدود 300 کیلوگرم سبک‌تر است؛ همین وزن اندک باعث شده تا شتاب صفرتاصد i3 کمتر از 8 ثانیه باشد یعنی حدود 3 ثانیه سریع‌تر از پریوس هیبریدی.


 

 

2 - تسلا Model S
 

آن‌هایی که می‌گفتند خودروهای برقی، نه لوکسند و نه سریع بعد از دیدن Model S از حرفشان پشیمان شدند! این لوکس آمریکایی، گل سرسبد محصولات تسلا و پرچمدار فعلی این کمپانی است و باقیمتی در حدود 70 هزار دلار، در رده سدان‌های لوکسی مانند پورشه پانامرا، لکسوس LS، مازراتی گیبلی و آئودی S6 قرار دارد.

Model S ، که در ابعاد تقریبا هم‌سایز ب‌ام‌و سری7 است، تکنولوژی‌هایی دارد که تاپیش از این در خودروهای برقی ندیده بودیم مانند مانیتور 17 اینچی کنسول یا استارت پیشرانه با فشردن پدال ترمز. این خودرو بسته به مدل باتری‌هایش، شتابی بین 4.2 تا 5.4 ثانیه دارد و مسافت قابل پیمایش آن هم 332 تا 497 کیلومتر است. Model S که از سال گذشته وارد بازار اروپا شد، در انگلستان مشتریان زیادی دارد.


 

 

3 - فولکس واگن آپ الکتریکی
 

e-Up خودرو ارزانی نیست. مثلا در بازار انگلیس بعد از تخفیف 5000 پوندی دولت، قیمت پایه‌ای آن به 19 هزار پوند می‌رسد که بازهم از ریقب فرانسوی‌اش، رنو زویی، گران‌تر است. نسخه الکتریکی آپ را می‌توان با دو ردیف C شکل از چراغ‌های LED ، که درون سپر جاسازی شده‌اند، تشخیص داد. این آلمانی 82 اسبی به لطف گشتاور خوب 210 نیوتن‌متری‌اش می‌تواند در 12.4 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 130 کیلومتر برساعت برسد. مسافت قابل پیمایش آن نیز با هربار شارژ 160 کیلومتر است.


 

 

4 - نیسان لیف
 

لیف، نخستین خودرو الکتریکی تولیدانبوه در بازار انگلیس بود. زمانی که لیف وارد انگلیس شد، یک مدل بیشتر نداشت اما این روزها نیسان، برای آنکه سطح بیشتری از تجهیزات را در اختیار مشتریانش قرار دهد، سه تیپ مختلف آن‌را در این بازار می‌فروشد. لیف، که مسافت قابل پیمایش 200 کیلومتری دارد، در 11.5 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر برساعت می‌رسد. گشتاور پیشرانه آن نیز 284 نیوتن‌متر است و هرچند مناسب نیست ولی به این نکته فکر کنید که در هرلحظه تمام این 284 نیوتن‌متر در اختیارتان است! نیسان همچنین در نمایشگاه CES 2017 خبرداد که نسل بعدی لیف را به سیستم خودران مجهز می‌کند.


 

 

5 - تسلا Model X
 

تسلا این شاسی‌بلند را با همان پلتفرم موفق Model S خود ساخته است و به لطف ویژگی‌های جدیدش با واکنش خوب مشتریان مواجه شد. سیستم محرکه Model X از نوع چهارچرخ محرک است به همین دلیل شتاب‌گیری خوبی دارد؛ این آمریکایی اگر باتری 60 و 70 کیلووات ساعتی داشته باشد در 6 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد ولی اگر به باتری 90 کیلووات ساعتی مجهز باشد به لطف قدرت 503 اسبی‌اش تنها در 4.8 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این تسلا، قابلیت پیمایش 480 کیلومتری آن است. از این خودرو نباید انتظار قیمت ارزانی داشته باشید؛ در انگلیس قیمت آن بین 70 تا 120 هزار پوند متغیر است و در بازار ایالات متحده نیز قیمت پایه‌ای آن با احتساب تخفیف مالیاتی از حدود 74 هزار دلار شروع می‌شود.


 

 

6 - فولکس‌واگن گلف الکتریکی
 

e-Golf نسخه الکتریکی گلف و متولد تابستان 2014 است. گلف که سال گذشته میلادی، پرفروش‌ترین خودرو اروپا لقب گرفت، علاوه بر این مدل تمام برقی، نسخه پلاگین هیبریدی هم دارد که سال 2015 معرفی شد. فولکس برای ساخت این الکتریکی از همان پلتفرم MQBB نسل هفتم گلف بهره گرفته که 90 کیلوگرم سبک‌تر از نسل ششم است. گلف برقی شباهت زیادی به نسخه‌های معمولی‌اش دارد و شاید همین موضوع باعث جلب توجه بیشتر خریدارانش شده است. مسافت قابل پیمایش این خودرو نیز 130 کیلومتر است.


 

 

7 - کیا سوال الکتریکی
 

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی می‌گردید ولی گزینه مناسبی را پیدا نمی‌کنید، شاید نسخه الکتریکی کیا سوال به کارتان بیاید. سول با اینکه در کلاس ون‌هاست ولی در وزن 1565 کیلوگرمی‌اش شبیه شاسی‌بلندها شده و اصلا نکته خوبی نیست. سول الکتریکی پیشرانه 109 اسبی دارد و شتاب‌گیری‌اش بعد از عبور از سرعت 100 کیلومتربرساعت بسیار آهسته می‌شود. 


 

 

8 - رنو زویی
 

زویی، از کوچک‌ترین الکتریکی‌های بازار جهانی است. زویی پیشرانه 87 اسبی دارد و برای رسیدن به سرعت 50 کیلومتر برساعت به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد. درست همانند گلف الکتریکی، زویی نیز از گیربکس دستی بهره می‌برد و می‌تواند با یکبار شارژ 160 کیلومتر جابجا شود. وزن باتری‌های زویی 290 کیلوگرم است.


 

 

9 - فورد فوکوس الکتریکی
 

نسخه الکتریکی فوکوس سال 2014 معرفی و در همان سال نیز وارد بازار شد. به جای پیشرانه بنزینی، فورد برای این هاچ‌بک موتورالکتریکی 107 کیلووات ساعتی درنظر گرفته است که می‌تواند در 11.4 ثانیه فوکوس را از 0 به 100 کیلومتر برساعت برساند. محدوده حرکتی آن نیز به 158 کیلومتر می‌رسد که در مقیسه با رقبایش، عدد قابل قبولی است.


 

 

10 - نیسان NV200 الکتریکی
 

آخرین عضو این گروه ده‌تایی، محصولی از نیسان است که چندین سال پیش نسخه‌های بنزینی‌اش برای نخستین‌بار وارد ناوگان تاکسیرانی نیویورک شدند. این ون الکتریکی، ابعاد بیشتری نسبت به مابقی مدل‌های این لیست دارد و جالب است بدانید که فقط در رنگ آبی فروخته می‌شود که نماد الکتریکی بودن آن است. قدرت این ژاپنی، که به چرخ جلو منتقل می‌شود، حدود 107 اسب‌بخار است و با یکبار شارژ نیز تا 147 کیلومتر جابجا می‌شود.


 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید