منتظر کاهش تعرفه های اینترنتی تا پایان سال باشید

کدخبر: ۱۶۰۴۸۷
به نظر می رسد با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، یک بار دیگر تعرفه اینترنت تا پایان سال جاری تغییر و کاهش یابد.

به گزارش کلیک – در حاشیه مراسم بهره برداری پروژه تلاش ۳، محمد جواد آذری جهرمی به خبرنگاران گفت:

استدلال ما این است که نرخ پهنای باند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و میزان بازار مشخص می شود؛ طبیعتا با بزرگ‌تر شدن بازار و افزایش حجم ترافیک اطلاعات، کاهش قیمت پهنای باند یک روال منطقی است. بنا بر دستور وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مشغول محاسبه هزینه‌ها و میزان بازار است. این کار قطعا اتفاق می افتد اما میزان آن بسته به اندازه بازار است.

پروژه تلاش ۳ (توسعه لایه انتقال شبکه) نیز مدتی است که در فاز نهایی قرار دارد. آذری در مورد سومین پروژه تلاش با اشاره به افزایش تعداد نقاط حضور شبکه زیرساخت در استان‌های کشور گفت:

پیش از این امکان ارائه سرویس به اپراتورها از طریق ۶۶ نقطه اتصال (POP) ممکن بود که هم‌اکنون با اجرای این پروژه به ۱۰۴ شهر افزایش یافته است و درنهایت هدف ما طبق توسعه سند ارتباطات زیرساخت ۱۷۰ نقطه اتصال (POP) است. ظرفیت‌ها در حال افزایش هستند. ظرفیت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه سابق نیاز اپراتور و بازار ایران را تامین نمی‌کند و بازار ایران به حوزه تکنولوژی ۱۰۰ گیگ ارتقا پیدا کرده که در این پروژه عملی شده است. ایجاد مسیرهای با فاصله کمتر در شهرها و بهبود کیفیت ارتباطی درون کشور از مشخصه دیگر پروژه تلاش ۳ است. کاهش هزینه ها به یک سوم نیز از دستاوردهای اقتصادی این مجموعه است. با اجرای پروژه تلاش ۳ که برای آن ۳۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، در لایه انتقال به ظرفیت ۱۴ ترابیت بر ثانیه رسیده‌ایم و مطابق با مصوبه مجمع ارتباطات زیرساخت، تا پایان سال ۹۶ این ظرفیت به ۲۰ ترابیت بر ثانیه در لایه انتقال خواهیم رسید. همچنین طبق آمار سازمان فناوری اطلاعات سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار شغل مستقیم به واسطه توسعه فضای کسب و کار دیجیتال ایجاد شد و امیدواریم به زودی شاهد توسعه و رونق کسب و کار تبلیغات آنلاین، سرویس‌های ویدئویی و IPTV باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید