واشنگتن مبنای لغو تحریم‌های روسیه را توضیح داد

کدخبر: ۱۶۰۵۳۴
معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، کشورش گزینه برداشتن تحریم‌های ضدروسی را بر مبنای تغییر در رویکردهای مسکو مدنظر قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش بر اساس این که روسیه چه تغییراتی در رویه خود اتخاذ می‌کند، مسأله برداشتن تحریم‌ها علیه کرملین را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به احتمال لغو تحریم‌های ضدروسی تأکید کرد: این امر صرفاً و به طور کامل بستگی به این دارد که ما شاهد نوعی تغییر در رفتار روسیه و فرصت احتمالی برای همکاری بر سر منافع مشترک باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که منافع مشترک کشورش و روسیه شامل مبارزه با گروه تروریستی داعش می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید داشته که اولویت اول دولت وی تعقیب و از میان بردن داعش و منابع آن است. روسیه منفعتی مشترک با ما در امر مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی و به طور خاص داعش دارد.

پنس اضافه کرد: در صورتی که ما موقعیت‌هایی برای همکاری با یکدیگر داشته باشیم، فکر می‌کنم رئیس‌جمهور به دنبال شانسی برای بهبود روابط خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که واشنگتن نسبت به اتفاقات اخیر و دامن‌ گرفتن تنش‌ها در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین نگرانی دارد.

وی اطمینان داد که مسکو و واشنگتن تماس‌های خود را درباره بحران در شرق اوکراین ادامه خواهد داد.

پنس گفت: ما رخدادهای شرق اوکراین را به دقت رصد می‌کنیم و افزایش خصومت‌ها در این منطقه را مایه نگرانی بسیار می‌دانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید