ماموریت آبی ، مهار ژاوی

کدخبر: ۱۶۰۶۲۳
استقلالی‌ها که با وجود شروع نامطلوب‌شان در لیگ برتر، در نیم‌فصل دوم تا حدودی به خودشان آمده‌اند، در آستانه امتحانی بزرگ قرار گرفته‌اند؛ امروز ملاقات با السد قطر با ستاره معروفش ژاوی و هفته آینده مقابل پرسپولیس در دربی. شاگردان علیرضا منصوریان در حال حاضر 34 امتیازی هستند و در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند. آنها در هر 3 دیدار اخیرشان موفق شدند به پیروزی برسند و حالا تلاش می‌کنند روند خوب‌شان را در لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه بدهند.
ماموریت آبی ، مهار ژاوی

به گزارش اقتصادنیوز ، آبی‌های پایتخت در حالی پا به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارند که با پیروزی در این دیدار می‌توانند خودشان را به مرحله گروهی این مسابقات برسانند. در صورتی که شاگردان علی ‌منصور بتوانند به سلامت از مرحله پلی‌آف عبور کنند، با تیم‌های الاهلی امارات، تعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان همگروه خواهند شد. گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، گروه چندان سختی به نظر نمی‌رسد و استقلال در صورتی که بتواند السد را از پیش‌رو بردارد، شاید شانس بالا آمدن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را هم داشته باشد.

مدافع تیم ملی مقابل استقلال

السد در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار گرفته و با صدر جدول تنها 4 امتیاز فاصله دارد. آنها با تیم سوم این رقابت‌ها هم فاصله‌ای 4 امتیازی ایجاد کردند و از این بابت، حاشیه امنیت خوبی را احساس می‌کنند. اگر السد هفته گذشته مقابل تیم الشحانیه که هدایت آن را ایگور استیماچ، سرمربی سال‌های نه چندان دور تیم ملی کرواسی و سپاهان بر عهده دارد، متحمل باخت نمی‌شد و می‌توانست با دستی پر زمین بازی را ترک کند، حالا فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله داشت و یک خطر جدی برای لخویای صدرنشین به حساب می‌آمد. امروز ورزشگاه آزادی میزبان ژاوی معروف و مرتضی پورعلی‌گنجی خواهد بود. دو بازیکنی که در میان بازیکنان گرانقیمت السد، بیشتر از بقیه برای ما ایرانی‌ها جذاب خواهند بود. هافبک اسپانیایی و مدافع ایرانی که حالا با یکدیگر برای کنار زدن استقلال از آسیا دست به یکی کرده‌اند.

امیدوار به جوانان

درخواست منصوریان و مهدی رحمتی سرمربی و کاپیتان تیم درخواستی مشترک از هواداران است که آنها را تنها نگذارند. منصوریان درکنفرانس خبری قبل از بازی باز هم سعی کرد به جوانان تیمش روحیه و اعتماد به نفس بدهد: «در بهمن ماه سخت به یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل استقلال رسیدیم. بازی سرنوشت‌سازی داریم. جوانان خوب تیم ما حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت. از هواداران که ما را تنها نگذاشتند و کمک کردند مسیر رو به جلو را طی کنیم خواهش می‌کنم امشب ما را تنها نگذارند. بازی تک حذفی و سخت است و باید باهوش باشیم. از لحاظ روحی و روانی برای این بازی آماده‌ایم.1200 دقیقه از آنها آنالیز داریم و 12 بازی آخر آنها را دیده‌ایم. سعی و تلاش ما این است در یک بازی فیزیکی در داخل خانه با تکیه بر جوانان در مسیری حرکت کنیم که جشن صعود بگیریم.

منکر ستاره‌های خوب تیم السد و امکانات خوب آنها نمی‌شویم اما بازی در ورزشگاهی است که هواداران ما در جریان بازی روی صندلی نخواهند نشست. جوانان ما شناخته نشده‌اند و اگر قرار است ستاره شوند از این بازی آغاز می‌شود. همچنین ما چند بازیکن با تجربه و خوب در کنار آنها داریم. تنها نکته‌ای که می‌دانیم این است که امروز خسته نمی‌شویم.» رحمتی اما تیمشان را پرتماشاگر‌ترین تیم آسیا می‌داند: «کل مجموعه استقلال در کنار یکدیگر سختی‌های زیادی را پشت سر می‌گذاریم. شرایط به شکلی که شما می‌بینید آنچنان خوب نیست اما همه در کنار هم هستیم تا بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و از پرچم ایران دفاع کنیم. امیدوارم هواداران استقلال یک بار دیگر نشان دهند که پر تماشاگر‌ترین تیم آسیا کیست. در تیم ما جوانان زیادی حضور دارند و حمایت از این جوان‌ها می‌تواند در روند بازی و نتیجه تاثیر داشته باشد. امیدوارم به لطف خدا، همت بازیکنان و حمایت هواداران اولین گام را محکم برداریم و بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا به مرحله گروهی برویم.»

ماموریت: مهارژاوی

هر دوی آنها از مهار ژاوی می‌گویند اما متوجه هستند که تمام این تیم پرستاره ژاوی نیست. منصوریان می‌گوید: «همه می‌دانیم ژاوی کاپیتان بارسلونا بوده است. اتفاقا این بازیکن در السد نیز بسیار خوب است اما برای مهار کل تیم السد برنامه داریم. من فکر می‌کنم در مهار کل السد، ژاوی را نیز خواهیم دید. امروز برای جوانان استقلال یک آزمایش بزرگ است و باید نمایش خوبی داشته باشند.»  رحمتی هم امیدوار است این تیم و هوادارانش با فراموشی مشکلات اخیر از پس ژاوی و رفقایش برآیند: «ژاوی یکی از بازیکنان بزرگی است که به ایران آمده و تمام افتخارات را در کارنامه خود دارد. هواداران استقلال با تشویق گرم ژاوی نشان می‌دهند طرفدار او هستند اما اینها برای قبل از بازی است در داخل زمین همه اتفاقات برای ما خواهد بود. با تدابیری که کادر فنی در نظر گرفته است و تک تک بازیکنان السد را آنالیز کرده، شناخت خوبی از آنها داریم. تک تک گل‌هایی که السد زده است را دیدم و شناخت خوبی از آنها دارم. به امید خدا بعد از بازی نیز درباره مشکلات حرف می‌زنیم. تمام ذهنیت ما الان السد قطر است و امیدواریم هواداران یک صندلی را در آزادی خالی نگذارند و بتوانیم در کنار هم برنده بازی باشیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید