سخنان رییس ستاد انتخابات درباره افزایش تعداد نمایندگان

کدخبر: ۱۶۰۶۶۹
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۸۰درصد از کارهای مربوط به لایحه وزارت کشور برای افزایش تعداد نمایندگان به اتمام رسیده است.

به گزارش میزان، علی اصغر احمدی درباره اینکه چه مقدار بودجه برای انتخابات سال 96 در نظر گرفته شده است اظهار کرد: روشن است که در لایحه دولت وزارت کشور مبلغ 450 میلیارد تومان را برای برگزاری انتخابات را به دولت پیشنهاد داده است.

وی افزود: دولت نیز با اصلاحاتی این موضوع را در قالب لایحه برنامه بودجه سال 96 به مجلس ارائه داده است و ما منتظر هستیم تا قانون بودجه در صحن بررسی شود تا ببینیم مجلس چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: بعد از یک جلسه‌ای که با وزیر و دوستان داریم درباره این موضوع به صورت کامل وجامع اظهارنظر خواهیم کرد.

احمدی درباره درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به منظور افزایش تعداد نمایندگان به 40 نفر اظهار کرد: بنابر قانون اساسی هر 10 سال یکبار تعداد نمایندگان می تواند تا سقف 20 نفر افزایش پیدا کند از این رو درخواست مطرح شده از سوی نمایندگان قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران بنده در وزارت کشور قبل از حضور من در این مجموعه لایحه‌ای را پیرامون افزایش تعداد نمایندگان مجلس تهیه و تنظیم کردند که 80 درصد این لایحه در حال حاضر پیش رفته است و بقیه کارهای آن در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: وزارت کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث انتخابات موظف است که عدالت را با توجه به مقتضیات مدنظر قرار دهد از این رو ما با رعایت آیتم‌هایی چون جمعیت، وسعت،‌ تعداد فرمانداران یک استان، تقسیمات کشوری و حتی توسعه‌نیافتگی یک استان درباره افزایش نمایندگان آنها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز حق دارند نیم نگاهی را درباره افزایش نمایندگان داشته باشند تاکید کرد: در صورتی که تهیه این لایحه در وزارت کشور به اتمام برسد برای بررسی و تصویب آن را به دولت و سپس مجلس ارائه خواهیم داد.

وزارت کشور به زودی تعداد شعب اخذ رای انتخابات الکترونیکی را اعلام می‌کند

همچنین مهر نوشت؛

احمدی با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبان شورای شهر اظهار داشت: براساس قانون انتخابات که در اختیار وزارت کشور بوده ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر و روستا 30 اسفند ماه سال جاری است.

وی افزود: اگر لایحه تغییر زمان ثبت نام از داوطلبان مورد تصویب مجلس شوری اسلامی قرار گیرد و به دنبال آن هم شورای نگهبان مصوبه مجلس را تأیید کند، قاعدتا براساس قانون جدید زمان ثبت نام زودتر از تاریخ اعلام شده انجام خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: اگر این قانون از سوی مجلس به تصویب برسد 23 اسفندماه زمان ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مدت‌هاست رده‌های مختلف کارشناسی در بحث سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و مجلس شورای اسلامی هم آمادگی خود را به وزارت کشور اعلام کرده است.

احمدی تاکید کرد: در حال حاضر هم کارشناسان ما در حال بررسی امور برگزاری انتخابات الکترونیک با شورای نگهبان هستند، امیدواریم به زودی و به تناسب حجم امکانات موجود بتوانیم تعداد شعب اخذ رای که قابلیت اجرای انتخابات الکترونیک را دارند، اعلام کنیم.

وی اضافه کرد:‌ حدودا 53 الی 55 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده همچنین 65 هزار صندوق اخذ رأی هم برای برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا خواهیم داشت، اما اعلام قطعی تعداد صندوق‌های رای مورد نیاز انتخابات آتی برعهده هیئت‌های اجرایی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید