خبر بد برای سوءاستفاده کنندگان از سرویس Adsense گوگل

کدخبر: ۱۶۰۸۵۰
گوگل قرار است امسال یعنی در سال ۲۰۱۷ تغییراتی اساسی و بنیادین را در سیستم خود ایجاد کند؛ به نحوی که دو مقوله امنیت و نیز رضایت مشتریان افزایش باید، اما در این میان چالشی بزرگ بر سر راه صاحبان کسب و کار و مدیران وب سایت ها قرار می گیرد!

به گزارش کلیک، در چند هفته گذشته، گوگل در حال جلوگیری از دسترسی به وب سایت های جعلی بوده که با استفاده از پلت فرم AdSense گوگل در تلاش برای درآمدزایی بودند. این آخرین اقدام در میان اقدامات اخیر انجام شده توسط این موتور جستجو به منظور بهبود کیفیت و قابلیت اطمینان پذیری سایت های اینترنتی است. پیش تر یعنی در اوایل سال ۲۰۱۶، الگوریتم پنگوئن ۴٫۰، منتشر شد که شامل اقدامات جدید طراحی شده برای اهدای  پاداش به محتوای خوب و در نظرگرفتن مجازات برای وب سایت های کم کیفیت بود.

حقیقت این است که کاربران و مدیران وب سایت ها خود را با انواع مختلف استراتژی ها برای بدست آوردن بهترین رتبه در موتورهای جستجو تطبیق می دهند اما سوال این است که تغییرات دقیقی که گوگل در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرد چه هستند و گوگل در ادامه آن تغییرات در سال ۲۰۱۷ شاهد چه تغییرات اساسی و قابل توجه دیگری خواهد بود؟

 

پنگوئن حالا به صورت همزمان(Real-Time) عمل می کند

بسیاری از الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به صورت همزمان عمل می کنند، به این معنی که رتبه بندی وب سایت ها به صورت خودکار و بلافاصله هر زمان که یک وب سایت محتوی “خوب” و یا “بد” منتشر کند تغییر می کند.

مسئله این جاست که این تنها در الگوریتم اصلی صدق می کند. پنگوئن ۲٫۰ و ۳٫۰ که هر دو در واقع به روز رسانی بودند و نه عناصر الگوریتم اصلی، در عملیات خود دچار تاخیر می شدند که مسلما به معنی عدم بروزرسانی فوری رتبه بندی موتورهای جستجوگر است.

در نتیجه، رتبه بندی موتور جستجوی گوگل اغلب نادرست بودند. لینک های بد و محتوای با کیفیت پایین، که پنگوئن ۱/۳ برای مبارزه با آن ها در نظر گرفته شده بود، هفته ها و شاید ماه ها به حال خود باقی می ماندند و هیچ گونه مجازات و کاهش رتبه فوری برای آن ها در نظر گرفته نمی شد. حتی وب سایت هایی که حاوی آن مطالب بودند اغلب برای مدت نه چندان کوتاهی در صفحات اول جستجوی گوگل ظاهر می شدند!

پنگوئن ۴٫۰ این مشکل را با ویژگی های خود از جمله همزمان بودن و بررسی مجدد لنیک ها و صفحات به صورت منظم حل می کند. این به این معنی است که گوگل در حال حاضر تعاملی تر، دقیق تر و ضد هک است  که همه این موارد منجر به تولید و دریافت محتوای با کیفیت بهتر در اینترنت می شود.

       ۲. تاکید بیشتر بر روی کیفیت

برزورسانی ۲۰۱۳ گوگل به نام Hummingbird به منظور اهدای پاداش و ارتقای رتبه وب سایت های حاوی مقالات،ویدئوها و پادکست های با کیفیت منتشر شد. فیسبوک نیز در پیروی از این اقدام، بروزرسانی محتوا-محور خود را در تابستان ۲۰۱۶ برای الگوریتم خود در نظر گرفت.

از آن زمان، هر دو غول اینترنتی بر محتوای با کیفیت بالا و اهدای پاداش به وب سایت های حاوی این گونه مطالب متمرکز شده اند. همان طور که می دانید، گوگل تنها در صدد اثبات تعهد خود در قبال ارائه اطلاعات مطمئن و برتر، در حال جلوگیری از دسترسی به وب سایت های جعلی استکه با استفاده از پلت فرم AdSense گوگل در تلاش برای درامدزایی هستند.

این روند به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت، آن چنان که پنگوئن ۴٫۰ وب سایت ها را برای بررسی محتوای تولیدی بررسی می کند، توجه خاصی نسبت به به پست ها و نظرات اسپم دارد و در صورت مشاهده هر گونه محتوای بی کیفیت و تخلف فورا آن ها را با تنزیل رتبه در موتورهای جستجو جریمه می کند.

    ۳. از این پس تمام بخش های یک وب سایت پاسوز تنها یک صفحه نمی شوند!

در گذشته، یک مشکل عظیم در رابطه الگوریتم گوگل از جمله به روز رسانی پنگوئن، این بود که یک اشتباه کوچک ار طرف صاحب بک وب سایت منجر به جلوگیری گوگل از دسترسی کاربران به آن وب سایت می شد.

به عنوان مثال، در گذشته اگر کاربری صاحب یک وب سایت نوپا بود و برای تولید محتوای با کیفیت نیز تلاش می کرد، در صورتی که تنها یک کامنت اسپم برای یکی از مطالب خود از طرف کسی دریافت می کرد، گوگل آن وب سایت را یا با تنزیل رتبه در موتورهای جستجو و یا محرومیت از داشتن یک رتبه به صورت دائم مجازات می کرد.

اما با وجود پنگوئن، شرایط به هیچ وجه این گونه پیش نخواهد رفت. لینک ها و صفحات به اصطلاح بد و بی کیفیت، صرف نظر از دیگر بخش های سالم و با کیفیت یک وب سایت به صورت جداگانه مجازات می شوند. البته تصمیم نهایی به کارمندان گوگل واگذار خواهد شد اما به شرط آن که در صدد به بار آوردن مشکل خاصی نباشید، احتمال کاهش رتبه شما در موتور های جستجو به حداقل خواهد رسید.

     ۴. تغییرات بیشتر

اکثر کاربران متوجه انتشار پنگوئن ۴٫۰ در سپتامبر ۲۰۱۶ نشدند. این تغییر بسیار آرام و بی سروصدا رخ داد، چرا که گوگل پلت فرم خود را به صورت مدولار طراحی کرد. نکته قابل توجه این است که پنگوئن جدید در همه حال نرم و به طور مداوم کار می کند، حتی زمانی که الگوریتم آن بروزرسانی و یا دگرگون شود.

می توان از مطالب بالا این را استنباط کرد که می توانیم منتظر تغییرات بیشتری در سال ۲۰۱۷ برای گوگل باشیم. البته می توان به جرات گفت که کاربران به احتمال بسیار بسیار فراوان متوجه اعمال این تغییرات نخواهند شد، همان طور که در رابطه با پنگوئن ۴ متوجه آن نشدند! اما حداقل می توان به شرکت آلفابت اعتماد کرد که همواره در حال ارتقا و بهبود سطح کیفی الگوریتم های گوگل بر اساس یک روال منظم است.

به طور خلاصه، می توان در سال ۲۰۱۷ انتظار مشاهده تغییرات زیر را داشت.

پنگوئن جزئی از الگوریتم اصلی(هسته) و همزمان(زنده یا Real-Time) می شود

تاکید بر تولید محتوای با کیفیت بیشتر رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد

وب سایت ها در صورت تخلف یک صفحه مجزا، به طور کامل توسط گوگل مجازات نخواهند شد

حتی با وجود تغییرات اساسی و فراوان پشت صحنه، اغلب کاربران متوجه این تغییرات نخواهند شد

نظر شما راجع به این گونه تغییرات چیست؟ آیا گوگل روش مناسبی را در پیش گرفته است؟ از لحاظ اقتصادی، آیا کاهش سرمایه و سود وب سایت هایی که دچار تنزیل رتبه در موتور های جستجو می شوند ارزش این را دارد که کاربران و مصرف کنندگان رضایت بیشتری کسب کنند؟ مطمئنا اگر شما خودتان یکی از صاحبان کسب و کار باشید پاسخ دادن به این سوال برایتان چالش برانگیز خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید