طاهری:استقلال می‌تواند برنده دربی باشد

کدخبر: ۱۶۰۹۷۷
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال با توجه به بردهای اخیر و به خصوص پیروزی روحیه‌بخش مقابل السد قطر توانایی شکست پرسپولیس را دارد.

بیژن طاهری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دربی هشتادوچهارم تهران که فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود، اظهار داشت: دربی با همه بازی‌های لیگ فرق دارد. پرسپولیس با 13 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و استقلال هم امتیازات خوبی جمع نکرده است، اما اینها ملاک نتیجه گرفتن تیم‌ها در دربی نیست. دربی بازی خاصی است که اعتمادبه‌نفس و جنگندگی در آن حرف اول را می‌زند.

وی افزود: رتبه تیم‌ها در جدول ملاک نیست. این تجربه از زمانی که 20 سالم بود و برای استقلال بازی می‌کردم، برای من ثابت شده است. تیمی که استرسی کمتر و اعتمادبه‌نفسی بیشتر داشته باشد، برنده بازی خواهد بود. از طرفی، تیمی که استرس داشته باشد و وارد حاشیه شود، بازنده است. استقلال با توجه به روندی که در هفته‌های اخیر داشته و برد روحیه‌بخشی که مقابل السد قطر داشته است، توانایی شکست دادن پرسپولیس را دارد. استقلالی‌ها اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و چیزی برای از دست دادن ندارند، اما پرسپولیس خیلی چیزها برای از دست دادن دارد.

پیشکسوت استقلال در خصوص ضیافت مشترکی که برای اعضای دو تیم پیش از دربی برگزار شد، گفت: از سال‌های گذشته مخالف برگزاری این ضیافت‌ها بودم. هر زمان که دربی‌ها به تساوی کشیده می‌شد، مردم به این باور می‌رسیدند که ضیافت‌ها برای این بوده که نتیجه دربی مساوی شود. ضیافت‌ سرخابی‌ها شبهاتی برای مردم ایجاد می‌کند. در صورتی که فوتبال جنگ است و باید بجنگی تا برنده شوی. من همیشه مخالف این گردهمایی‌ها بودم، اما می‌دانم در نتیجه دربی تأثیری نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید