ماسک سه بعدی تولید شد!

کدخبر: ۱۶۱۰۲۶
در فیلم های علمی تخیلی تاکنون با صحنه هایی رو به رو بوده ایم که شخصیت ها با زدن ماسک هایی خود را شبیه به شخص دیگری می کنند،این رویا شاید تا دیروز کمی دور بود ولی امروز شاهد به حقیقت رسیدن این رویا هستیم.

به گزارش کلیک،در رویداد CES  در ماه ژانویه شاهد رونمایی از ماسکی بودیم که این ماسک ظاهری بسیار شبیه به چهره واقعی دارد و حتی در مواردی نمی توان تفاوت این ماسک با صورت طبیعی انسان را تشخیص داد.

 

روند کار برای ساخت این ماسک سه بعدی به این صورت بوده است که به وسیله یک دوربین سه بعدی ،صورت را با رزولوشن بسیار  بالا اسکن کرده ،سپس فایلی از این اسکن به دست می آید که می توان به وسیله پرینتر های سه بعدی این فایل را پرینت کرد.

ماسک های سه بعدی با کیفیت اسکن صورت با دقت بالا ؛ورود به دنیایی جدید

ماسک های سه بعدی Bellus 3D در CES 2017 رونمایی شد و توانست توجهات زیادی را به سوی خود جلب کند.در واقع دوربینی که با آن از چهره اسکن و تصویر برداری می شود قدرت تشخیص ۵۰۰۰۰۰۰ نقطه بر روی صورت را دارد ،درک کردن این موضوع در کلمات شاید کمی سخت باشد ولی قدرت این دوربین بسیار بالا است.در هنگام تصویر برداری از صورت این دوربین با چرخش سر قسمت های کناره صورت را نیز تصویر برداری می کند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که این اسکنر می تواند با دقت بسیار بالا از تمام جزئیات صورت تصویر برداری کند،حتی رنگدانه های پوستی و رنگ چشم نیز به دقت تشخیص داده می شود.

در این میان نکته ای مطرح می شود و این موضوع مسائل امنیتی را به خطر می اندازد،در بسیاری از سرقت بانک ها این تکنولوژی می تواند آسیب بسیار زیادی به امنیت بزند و شاید بسیاری از فیلم های تخیلی به حقیقت بپیوندد.باید دید که این تکنولوژی در چه زمینه ای و در چه وسعتی انتشار می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید