پنهان کردن فایل در سیستم عامل اندروید

کدخبر: ۱۶۱۱۵۸
به ماشین حساب سیستم عامل اندرویدی خود نگاهی‌ با دقت بیندازید احتمالا شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که فقط از ماشین حساب سیستم عامل برای حساب و کتاب استفاده می‌کنید، در اینصورت با دقت ادامهی مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که از ماشین حساب اندروید استفادهای‌ دیگری نیز می‌توانید داشته باشید.

به گزارش کلیک، کاربران زیادی در دنیا از سیستم اندروید استفاده می‌کنند و احتمالا علت محبوبیت این سیستم عامل انعطاف پذیری و قابلیت‌های بالای آن است، سیستم عامل اندروید قادر بوده تا حد زیادی احتیاجات کاربران خود را برآورده نماید. در حال حاضر سوالی که ذهن کاربران سیستم عامل اندروید را به خود مشغول کرده مسئله امنیت و حفظ حریم شخصی افراد توسط این سیستم عامل می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم که به شما نحوه‌ی پنهان نمودن فایل‌ها و فولدرها را آموزش داده تا از این طریق بتوانید ضریب امنیتی گوشی خود را افزایش دهید.

روش پنهان کردن فایل‌ها با استفاده از ماشین حساب

روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما بتوانید چه با نرم افزار و چه بدون استفاده از نرم افزار فایل‌ها و پوشه‌های خود را مخفی نمایید. توصیه ما به شما این است از برنامه‌های اندرویدی از جمله Smart Hide Calculatorr  استفاده کنید. این نرم افزار قادر است تا با روش‌های مختلفی فایل‌های شما را مخفی کند بدین صورت می‌توانید امکان دیده شدن فایل‌های شخصی خود توسط دیگران را به کمترین میزان ممکن رسانده و تقریبا دسترسی غریبه‌ها به این فایل‌ها را ناممکن سازید.

ظاهر ساده‌ی این برنامه با سایر برنامه‌های مخفی سازی فایل در اندروید تفاوت زیادی دارد، تا آنجا که کاربران تصویر چنین کارایی را از این برنامه ندارند.

بعد از نصب این نرم افزار، کاربر با یک محیط ساده ماشین حساب روبرو می شود، که احتمالا تصورش را هم نمی کند از این ماشین حساب بتواند به فایل های خود دسترسی داشته باشد. برای شروع باید برنامه Smart Hide Calculator را دانلود و نصب کنید.

پس از آن، در شروع برای این نرم افزار یک پسورد انتخاب کنید و بعد از آن = را کلیک کنید. در این نرم افزار می توانید تمام فایل هایی را که ذخیره نموده اید در یک محیط متفاوت ببینید .

مخفی کردن فایل‌ها

برای پنهان کردن فایل‌ها در ابتدا باید پسوردی را که در مرحله‌ی قبل انتخاب کرده اید را باید وارد کنید سپس = را انتخاب نمایید تا وارد فضای شبیه به ماشین حساب خود شوید. در این فضا همه فایل‌هایی از قبیل ویدیو و موزیک قابل مخفی سازی است. اگر دستگاه تلفن همراه شما روت شده باشد در این مرحله می‌توانید برنامه‌هایتان را مخفی نمایید. با استفاده از این روش دیگر نمی‌توان هیچ ردی از برنامه‌های نصب شده در منو یا home screenn دستگاه تلفن همراهتان ببنید.

فضای موجود در پشت این ماشین حساب همانند تصویر زیر می باشد، گزینه Hide Files یا Unhide Files و یا هر مورد مشابه دیگر را که امکان دارد در این صفحه مشاهده کنید را انتخاب نمایید.

حال می‌توانید هر فایلی را که دوست دارید مخفی شود را انتخاب کنید. بعلاوه اگر قصد دارید فایلی را از حالت مخفی خارج نمایید، می‌توانید از Unhide Files استفاده کنید، پس از انتخاب این گزینه، هر فایلی که قصد دارید از حالت مخفی خارج شود را از لیست موجود انتخاب کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید