تحلیل باهنر از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن روحانی

کدخبر: ۱۶۱۲۶۲
اصولگرایان هم در مقابل آقای روحانی کاندیدای خودشان را معرفی خواهند کرد اما تحلیل من این است با وجود آنکه اصلاح‌طلبان می‌گویند برای آقای روحانی کاندیدای جایگزین دارند اما از او عبور نمی‌کنند. دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: روحانی اصولگرا است که به دلیل عدم حمایت اصولگرایان از وی در انتخابات سال 92 وامدار اصلاح‌طلبان شده است.
تحلیل باهنر از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن روحانی

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، محمدرضا باهنر در نشست خبری  با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک آغاز سی و نهمین سالگرد انقلاب در پاسخ به این پرسش که چگونه موضوع طرح شده از سوی اصلاح‌طلبان با عنوان آشتی ملی را تحلیل  می‌کند، اظهار کرد: اول باید مشخص شود که آشتی ملی بین چه کسانی قرار است صورت بگیرد، اگر منظور مردم است که آنها با مردم‌اند که آنها قهر نیستند. اگر منظورشان مردم با نظام است که مردم همواره همراهی خودشان را با نظام نشان داده‌اند. آخرین نمونه‌اش راهپیماییی 22 بهمن امسال بود که نسبت به سال‌های گذشته خیلی پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

وی ادامه داد: گنده‌گویی‌های ترامپ که خارج از روابط دیپلماتیک دنیا پیش از راهپیمایی امسال گفته شد یکی از عواملی بود که باعث شد مردم به خیابان‌ها بیایند و جواب حرف‌های بی‌ربطش را بدهند.

باهنر مجدد با اشاره به موضوع آشتی ملی، خاطرنشان کرد: آشتی بین قاضی و مجرم معنا ندارد. اصلاح‌طلبان باید مشخص کنند که مقصودشان از آشتی بین چه کسانی است. اگر دنبال آشتی بین قاضی و مجرم هستند اولاً چنین آشتی معنا ندارد، دوماً اگر مجرمی پشیمان شده باید به جرمش اقرار کند. اقرار کند که جرمی انجام داده و لطمه‌هایی به سرمایه‌های اجتماعی وارد کرده است. اصلاح‌طلبان در این خصوص پیشنهادشان را واضح مطرح نکردند.

در بخش دیگری از این نشست باهنر با اشاره به اظهار نظرش درباره اصولگرا بودن حسن روحانی، گفت: من گفته‌ام که در گذشته آقای روحانی حتی یک سخنرانی به نفع اصلاح‌طلبان نداشته است. پیش از سال 92 صدها مورد سخنرانی دارد که اصلاح‌طلبان را نقض می‌کند. در فتنه سال 78 برنامه‌ای مانند آنچه که در 9 دی سال 88 برگزار شد در دانشگاه تهران برپا شد که سخنران محوری آن برنامه آقای روحانی بودند.

وی در همین رابطه ادامه داد:‌در سال 92 اصولگرایان از آقای روحانی حمایت نکردند و در عوض اصلاح‌طلبان وی را حمایت کرده و همین دلیلی شد تا امروز آقای روحانی وامدار آنها باشد. قطعاً او در انتخابات سال 96 هم گزینه اصلی اصلاح‌طلبان خواهد بود و اصلاح‌طلبان از او عبور نخواهند کرد.

باهنر همچنین تصریح کرد: اصولگرایان هم در مقابل آقای روحانی کاندیدای خودشان را معرفی خواهند کرد اما تحلیل من این است با وجود آنکه اصلاح‌طلبان می‌گویند برای آقا روحانی کاندیدای جایگزین دارند اما از او عبور نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید