واکنش شورای امنیت به آزمایش موشکی کره

کدخبر: ۱۶۱۲۸۸
شورای امنیت سازمان ملل به شدت آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم و این کشور را به اتخاذ تدابیر جدی‌تر تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای این اقدام کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

این شورا که تاکنون تحریم‌هایی را علیه این کشور به خاطر آزمایش‌های موشکی اعمال کرده در جدیدترین بیانیه خود پیونگ یانگ را به اقدامات جدی‌تر تهدید کرده است.

همچنین مقامات نظامی سه کشور آمریکا، ژاپن و کره‌ جنوبی با برگزاری تله کنفرانسی، اقدام کره شمالی در پرتاب موشک جدید بالستیک را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات سه کشور با محکومیت آزمایش اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی تاکید کردند، این آزمایش نقض آشکار قطعنامه‌های چندجانبه شورای امنیت سازمان ملل است.

آمریکا در این مذاکرات بار دیگر بر تعهدات امنیتی‌اش با کره‌ جنوبی و ژاپن علیه پیونگ یانگ تاکید کرد.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که با کره شمالی به طور قاطع برخورد کند.

وی بدون اشاره به آزمایش اخیر موشک بالستیک و بیان جزئیات درباره واکنش موردنظر آمریکا اعلام کرد: "پیونگ یانگ یک مشکل بسیار بزرگ است."

همچنین یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: پیشرفت‌های تکنیکی در برنامه موشکی بالستیک کره‌ شمالی نشان دهنده تهدید بزرگ و آشکار علیه امنیت آمریکا است.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: برنامه‌های تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی تهدید بزرگ و آشکاری علیه امنیت ملی کشورمان است.

وی ادامه داد: کره شمالی آشکارا اعلام کرد که موشک‌های بالستیک این کشور با هدف حمل سلاح‌های هسته‌ای برای مورد هدف قرار دادن شهرهایی در آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن طراحی شده است.

همچنین خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی به نقل از یک آژانس اطلاعاتی اعلام کرد: موشک بالستیک نوع جدید پرتاب شده توسط کره شمالی دارای بردی بیش از دو هزار کیلومتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید