چگونه شماره تلفن خود را در اندروید و آی او اس پیدا کنیم؟

کدخبر: ۱۶۱۳۶۳
فناوری امروزی نیاز به حفظ شماره‌های تلفن را حذف کرده است. به کمک اپلیکشن‌های مخاطبین، می‌توان میلیون‌ها مخاطب را ذخیره کرد و برنامه‌های قدرتمند تماس، ما را در پیدا کردن به سرعت آن‌ها یاری می‌دهند. احتمالاً شما تنها تعداد محدودی از شماره‌های متعلق به نزدیکانتان را به خاطر سپره‌اید.

 

بیتونه؛ اهمیتی ندارد که چه تعداد از شماره‌های مخاطبین خود را حفظ کره‌اید، اما امیدواریم که حداقل شماره‌ی خودتان را به یاد داشته باشید! در هر حال مواقعی نیز پیش می‌آید که نیاز دارید شماره‌ی سیم کارتی را که بر روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته است، بیابید. این مورد در مواقع یک فراموشی گذرا و یا حتی پس دادن اسمارت فونی که یافته‌اید، می‌تواند رخ دهد.

 

دلیل آن هر چه که باشد، در ادامه می‌خواهیم به شما نحوه‌ی یافتن شماره‌ی تلفن بر روی سیستم‌های عامل اندرید یا آی او اس را آموزش دهیم. 

 

آی او اس:

می‌توانید شماره‌ی خود را به سرعت با دو روش ببینید. اپلیکشن تلفن (Phone) را باز کنید، بر روی تب مخاطبین (Contacts) در پایین صفحه لمس نمایید و سپس شماره‌ی شما در قسمت بالای سمت راست نمایان می‌شود. روش دیگر آن است که به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس تلفن (Phone) بروید و دنبال گزینه‌ی شماره‌ی من (My Number) بگردید.

 

اندروید:

اما این فرآیند به علت گستردگی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و شخصی سازی‌هایی که آن‌ها بر روی این سیستم عامل گوگل اعمال می‌کنند، کمی متفاوت است. اپلیکشن مخاطبین (Contacts) را لمس نمایید و سپس دنبال گزینه‌ی من (Me) بگردید. این گزینه را در هر اسمارت فون اندرویدی نمی‌توانید پیدا کنید، بنابراین ممکن است که مجبور شوید از روش دوم که در ادامه خواهد آمد، کمک بگیرید.

 

به قسمت تنظیمات (Settings) بروید، سپس گزینه‌ی درباره‌ی تلفن / دستگاه (About phone / device) را انتخاب کنید و بعد از آن به دنبال وضعیت (Status) بگردید. ممکن است که شماره‌ی تلفن مورد نظر خود را این جا ببینید. اگر این‌طور نیست، بنابراین گزینه‌ی وضعیت سیم کارت (SIM status) لمس نمایید تا یک منوی جدید برایتان باز شوید. در این منوی باز شده کمی به پایین اسکرول کنید و دیگر باید قادر به مشاهده‌ی گزینه‌ی شماره‌ی تلفن من (My phone number) باشید.

 

حالا می‌توانید در صورت فراموش کردن شماره‌ی تلفن‌تان، آن را به راحتی در سیستم عامل اندروید یا آی او اس پیدا کنید.

آیا تاکنون مجبور شده بودید که برای پیدا کردن شماره‌ی تلفن‌تان از این روش‌ها استفاده نمایید؟ آیا روش دیگری را برای این منظور می‌شناسید؟ با ما از طریق قسمت نظرات ارتباط داشته باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید