واکنش روسیه به سخنان کاخ سفید

کدخبر: ۱۶۱۴۶۲
پس از آن که سخنگوی کاخ سفید از تمایل دونالد ترامپ برای جدا شدن مجدد شبه جزیره کریمه از خاک روسیه و بازگرداندن آن به اوکراین خبر داد، وزارت خارجه روسیه بر مخالفت این کشور با این ایده تاکید کرد و رئیس مجلس دومای پارلمان روسیه نیز گفت، هر گونه صحبت از جدایی دوباره کریمه از روسیه نقض تمامیت ارضی این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما خاک خودمان را به کسی نمی‌دهیم، کریمه بخشی از قلمرو فدراسیون روسیه است.

ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای پارلمان روسیه که مجلس سفلی در پارلمان این کشور محسوب می‌شود، گفت: جای هیچ گونه صحبت و بحثی درباره شبه جزیره کریمه وجود ندارد. این منطقه بخشی از روسیه است و هر گونه صحبت درباره جدایی آن از خاک ما نقض تمامیت ارضی ما است.

وولودین خاطرنشان کرد: این مساله ابدا نباید مطرح شود. بیایید دیگر درباره آن صحبت نکنیم.

وولودین این اظهارات را در واکنش به حرفهایی که اخیرا شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید درباره موضع دولت ترامپ درخصوص مساله شبه جزیره کریمه زده، مطرح کرد. اسپایسر گفته بود دونالد ترامپ توقع دارد که شبه جزیره کریمه بار دیگر به اوکراین برگردانده شود و درگیری در منطقه دونباس متوقف شود.

رئیس مجلس دومای روسیه یاد آور شد که ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا وعده عادی سازی روابط کشورش با روسیه و چین، پایان دادن به اقدامات نظامی و جنگ با تروریسم را داده بود و باید این وعده‌ها را به خاطر داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید