تولید 3 میلیون پهپهاد در سال 2017 + جدول

کدخبر: ۱۶۱۷۹۰
پهپادها حالا به شکلی رایج و کاربردی برای مصارف شخصی و تجاری به‌کار گرفته می‌شوند. به همین دلیل هم بازار این محصولات به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده درآمد قابل‌توجهی از فروش انواع پهپاد نصیب شرکت‌های تولیدکننده‌شان بشود. جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد که درآمد جهانی حاصل از فروش انواع پهپاد در سال 2017 با رشد سالانه 34 درصدی به بیش از 6 میلیارد دلار می‌رسد و این میزان تا سال 2020 به بیش از 2/ 11 میلیارد دلار هم افزایش پیدا خواهد کرد.
تولید 3 میلیون پهپهاد در سال 2017 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس این بررسی‌ها، تقریبا 3 میلیون دستگاه پهپاد در سال 2017 تولید خواهد شد که این میزان در مقایسه با سال 2016 رشد 39 درصدی خواهد داشت. با اینکه چالش‌های قانونی دولت‌ها برای استفاده از پهپادها همچنان وجود دارد، اما این موضوع هم از محبوبیت و رواج استفاده از این هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین نمی‌کاهد. به‌طور کل بازار جهانی انواع پهپاد شاهد رشد قابل‌توجهی خواهد بود، اما میزان رشد این بازار در زیرشاخه‌های شخصی و تجاری متفاوت خواهد بود.

پهپادهای شخصی به دنبال تمایل افراد به تجربه سرگرمی‌های جدید به کمک این محصولات، همچنان محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا می‌کنند. این پهپادهای شخصی می‌توانند در فاصله و مدت زمانی کوتاه پرواز کنند. اغلب این پهپادها بیش از 5 هزار متر، بیش از یک ساعت و ارتفاعی بیش از 500 متر نمی‌توانند پرواز کنند. وزن این پهپادها معمولا کمتر از دو کیلوگرم بوده و قیمت آنها به کمتر از پنج‌هزار دلار می‌رسد. بازار پهپادهای تجاری بسیار کوچک‌تر از پهپادهای شخصی است که تا حد زیادی به‌دلیل بالا بودن متوسط قیمت فروش انواع تجاری این محصولات است. درحالی‌که کشورهای بیشتری در حال وضع قوانین خاص برای استفاده از پهپادها هستند، این بازار روند رو به ثباتی را در پیش خواهد گرفت. با این اوصاف است که این روزها بسیاری از شرکت‌ها در حال خرید پهپادها برای آزمایش و به‌کارگیری در همه صنایع و بخش‌ها هستند. پهپادهای تجاری عموما ظرفیت ترابری بیشتر، زمان پروازی طولانی‌تر، حسگرهای بیشتر و کنترل‌گرهای پروازی برای ایمنی بیشتر نسبت به انواع شخصی خودشان هستند. این پهپادهای تجاری کاربردهای تخصصی‌تری مانند نقشه‌برداری، تحویل کالا یا بازرسی صنعتی دارند و قیمت آنها تا حد زیادی بسته به ملزومات ویژه آنها متغیر خواهد بود.

«جرالد فن‌هوی» یکی از کارشناسان موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «بازار پهپادهای شخصی و تجاری به سرعت در حال رشد و البته نزدیک‌تر شدن به یکدیگر است. این اتفاق با رونق بازار پهپادهای ارزان‌قیمت شخصی که قابلیت‌های تجاری و صنعتی هم دارند، در حال رخ دادن است. تولیدکنندگان پهپادهای شخصی در حال حاضر به شدت تلاش می‌کنند تا جایگاه خودش را در بازار پهپادهای تجاری هم تثبیت کنند. در واقع پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر می‌توانند با شفاف‌تر کردن خطوط تفاوت میان این پهپادها امکان انجام کارهای خاص مانند عملیات نجات، نقشه‌برداری سه‌بعدی و مدل‌سازی را به پهپادهای شخصی بدهند». در بازار پهپادهای تجاری حالا تولیدکنندگان به دنبال طرح‌هایی برای صرفه‌جویی بیشتر در زمان و هزینه‌های جاری با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته هستند. کشاورزی شاید زمانی اولین بازار بزرگ پهپادهای تجاری بود، اما رشد و ترویج استفاده از پهپادها در بخش‌های دیگر، بقیه صنایع را هم به سرمایه‌گذاری در توسعه بازار پهپادهای تجاری ترغیب کرده است. حالا کارشناسان موسسه گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند تا سال 2020 پهپادهای ویژه صنایع کشاورزی تنها 7 درصد از کل بازار جهانی پهپادهای تجاری را در اختیار خواهد داشت.

1091720_68bb2139-ec3b-4fc1-8d9b-614aa02e93a5

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید