محور اتهام‌زنی کره جنوبی به همسایه شمالی

کدخبر: ۱۶۱۸۹۹
نخست‌وزیر کره جنوبی مدعی شد تردیدی نیست که کره شمالی در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور دست داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مالزی -که هفته گذشته رخ داد- نشان می‌دهد بی‌رحمی این کشور منزوی و تاکتیک‌های تروریستی آن صریح‌تر شده است.

 

«هوانگ کیو آهِن»، نخست وزیر کره جنوبی، در نشست شورای امنیت ملی این کشور مدعی شد: تقریبا تردیدی نیست که کره شمالی در قتل کیم جونگ نام 46 ساله پسر بزرگتر کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی، دست داشته است.

 

وی تصریح کرد این قتل در فرودگاهی بین‌المللی و در مقابل چشمان مردم انجام شده است. این یک اقدام غیرانسانی و غیر قابل بخشش است و نشان می‌دهد اقدامات بی‌رحمانه و متهورانه رژیم کره شمالی هیچ مکانی نمی‌شناسد.

 

هوانگ کیو آهِن گفت: «همانگونه که ما در این مورد مشاهده کردیم، تاکتیک های تروریستی کره شمالی صریح تر شده است و ما باید مراقب ترور احتمالی اعضای دولت و مردم خودمان از سوی رژیم کره شمالی باشیم.»

 

رویترز نوشت: مقامات کره جنوبی و آمریکا معتقدند کیم جونگ نام به دست عوامل کره شمالی به قتل رسیده است و دیپلمات‌های آن در کوالالامپور تلاش کرده‌اند مانع از کالبدشکافی جسد او شوند. پلیس مالزی روز یکشنبه اعلام کرد مردی را که تبعه کره شمالی است در ارتباط با قتل کیم جونگ نام بازداشت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید