آخرین وضعیت ماهواره های ناهید و پیام

کدخبر: ۱۶۲۰۳۹
رئیس سازمان فضایی از اتمام مراحل ساخت ماهواره دوستی خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد اما تاریخ پرتاب آن دست ما نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهرامی امروز در شانزدهمین کنفرانس بین المللی هوافضا که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد با تاکید بر نظم به وجود آمده در اجرای پروژه های فضایی خاطرنشان کرد: تمامی ماهواره هایی که تا پیش از این تعلل داشته و روی زمین مانده بودند فعال شدند و برای آنها قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اتمام برخی پروژه های فضایی خاطرنشان کرد: هم اکنون طراحی و ساخت ماهواره دوستی به اتمام رسیده و در نوبت پرتاب قرار دارد. اما تعیین تاریخ پرتاب آن در اختیار ما نیست.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: دو ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر و ناهید یک پژوهشگاه فضایی ایران مراحل کیفی خود را گذرانده اند و تا پرتاب راهی ندارند.

بهرامی با اشاره به فعالیت های راهبردی کشور در حوزه ساخت ماهواره و پرتابگر اضافه کرد: از نظر تامین بودجه پروژه های فضایی نظم گرفته اند و به تمام پروژه ها بودجه اختصاص یافته است بر این اساس با توجه به دانش به دست آمده در عرصه فضا به جرات می توانیم بگوییم که در آینده به طور مرتب چندین ماهواره را برای بهره برداری در مدار زمین خواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید