با ۵ دلیل برای خرید گلکسی A3 سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

کدخبر: ۱۶۲۴۰۹
تلفن هوشمند (2017) Galaxy A3 سامسونگ را می‌توان یک میان‌رده تمام و عیار به حساب آورد. این شرکت کره‌ای تمامی خصوصیات خوب را در آن قرار نداده، اما ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. با ۵ دلیل مناسب برای خرید این محصول آشنا شوید.

جی ام اس؛ قبل از شمردن ویژگی‌های خوب، به سراغ نقاط ضعف گلکسی A3 سال ۲۰۱۷ می‌رویم. با این روش، شما می‌توانید تصمیم نهایی خود برای خرید این دیوایس را بگیرید و با دو روی سکه؛ نقاط قوت و ضعف، به صورت کامل آشنا شوید. Galaxy A3 به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید نسخه 6.0.1 عرضه می‌شود و ظاهرا سامسونگ تصمیمی مبنی بر ارتقاء آن به نسخه هفتم ندارد. تصمیمی که برای بسیاری از دیوایس‌های میان‌رده گرفته شده و کاربران مجبور هستند تا با آن کنار بیایند.

بسیاری از افراد نیز از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن شاکی هستند و به عنوان یک تلفن هوشمند میان‌رده سطح بالا، ۱۶ گیگابایت واقعا کم است. چرا که محدودیت‌های زیادی در زمینه عکاسی و انتقال فایل‌های مولتی‌مدیا برای آنها ایجاد می‌کند. البته شایان ذکر است که امکان استفاده از درگاه کارت حافظه و ارتقاء آن وجود دارد. ولی انتظارات ما از سامسونگ به عنوان یک تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند، بیشتر از اینهاست. اما با وجود تمامی نقاط مثبتی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم قیمت تقریبا بالای گلکسی A3 است.

۱- گلکسی A3 ضد‌آب است

خاصیت ضدآب بودن معمولا برای پرچمداران و تلفن‌های هوشمند رده‌بالا در نظر گرفته می‌شود. اما ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته تا کمی متفاوت عمل کند و دیوایس‌های میان‌رده خود مانند گلکسی A3 و A5 را به قابلیت ضدآب بودن مجهز کرده است. دو تلفن هوشمند اشاره شده مانند برادر بزرگتر خود؛ گلکسی S7، موفق شده‌اند تا گواهی IP68 را دریافت کنند.

این گواهی بدین معنی است که نه تنها در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم هستند، بلکه آنها را می‌توانید تا حدودا سی دقیقه در عمق ۱.۵ متری همراه خود به داخل آب ببرید و اطمینان داشته باشید که اتفاقی برایشان نخواهد افتاد. ما برای اطمینان، این قابلیت را آزمایش کردیم و پس از خارج‌کردن Galaxy A3 از داخل آب، بدون مشکل به کار خود ادامه داد.

 

۲- ابعاد آن کاملا مناسب است

این موضوع را می‌توان یکی از مزیت‌های تلفن‌ هوشمند در هنگام خرید به حساب آورد. در حالی که تولید کنندگان هر روز سعی دارند تا دیوایس‌های تولید شده را بزرگتر نمایند و کار به جایی رسیده است که توسعه صفحه نمایش‌های منعطف شروع شده، اما برخی کاربران هنوز به صفحه نمایش‌های کوچک‌تر از ۵ اینچ وفادار مانده‌اند. متاسفانه تعداد کمی از تولید کنندگان، اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمند با کیفیت به همراه صفحه نمایش کوچک می‌کنند. در دسته تلفن‌های هوشمند رده بالا، به سختی می‌توان موردی را پیدا کرد و در بین میان‌رده‌ها، تنها شرکت سونی است که این کار را انجام می‌دهد.

گلکسی A3 را می‌توان یک تلفن هوشمند خوب دانست که نسبت به سونی اکسپریا X دارای قیمتی پایین‌تر و از طرفی، از قابلیت ضدآب بودن بهره‌مند است. با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی، Galaxy A3 می‌تواند نظر اغلب طرفداران صفحه نمایش‌های کوچک را به خود جلب کند.

 

۳- از عمر باتری خوب و مناسب برخوردار است

سال گذشته، یکی از نکات مثبت گلکسی A3 را دوام خوب باتری آن به حساب می‌آوردند. امسال نیز به مانند گذشته، نسل جدید آن، علاقمندان را ناامید نکرد. همانطور که گفته شد، سامسونگ نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا کیفیت این تلفن هوشمند میان‌رده را حفظ کند. با افزایش توان باتری از ۲۳۰۰ به ۲۳۵۰ میلی آمپر و بهبود نرم‌افزار و قرار دادن پنل HD با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰، این امر میسر شده است.

عمر باتری دیوایس به صورت کامل به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد. با استفاده متوسط از گلکسی A3، باتری دیوایس می‌تواند حدودا یک روز و نیم دوام آورد. شما می‌توانید با مدیریت استفاده، این میزان را به دو برابر نیز برسانید.

 

۴- با یک دوربین خوب همراه است

در حالت معمول، از تلفن‌های هوشمند میان‌رده نمی‌توان انتظار دوربین خوب را داشت. اما با مقایسه‌هایی که ما انجام دادیم، متوجه شدیم که گلکسی A3 از دوربین راضی کننده و مناسبی برخوردار است. البته آن را نمی‌توان با پرچمداران مقایسه کرد. اما Galaxy A3 با تکیه بر دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9، توانایی عکاسی خوبی را داراست.

برخی مواقع شما محبور هستید تا عکس‌های زیادی را بگیرید تا به نور دلخواه خود دست پیدا کنید، اما گلکسی A3 تا حدودی خیال شما را راحت کرده و عکس‌های زیبایی شکار می‌کند. زمانی که نور محیط مناسب نباشد، کیفیت تصاویر پایین می‌آید. اما نتیجه کار برای دیوایسی در این رده، قابل قبول است.

 

۵- کیفیت بدنه و طراحی، به مانند یک گوشی پرچمدار است

گلکسی A3 و A5 را می‌توان دیوایس‌هایی دانست که در طراحی آنها، از گلکسی S7 الهام گرفته شده است. پرچمدار سامسونگ یک تلفن هوشمند زیباست که این خاصیت، به تلفن‌های هوشمند میان‌رده این شرکت نیز سرایت کرده است. جنس بدنه گلکسی A3 بسیار با کیفیت است و به هنگام در دست گرفتن، احساس راحتی خاصی به کاربر القاء می‌شود. بدنه برش خورده آن، حتی با وجود بیرون‌زدگی دوربین پشت، زیباست. حال که صحبت از پشت دیوایس شد، شایان ذکر است که بدنه پشتی آن از جنس شیشه ساخته شده است.

در قسمت جلویی، می‌توانیم دکمه هوم را مشاهده کنیم که سنسور اثر انگشت نیز در آن تعبیه شده است. در کناره دیوایس، محفظه سیمکارت و کارت حافظه به چشم می‌خورد.

 

آیا با وجود مشخصاتی که ذکر شد، شما مایل به خرید این دیوایس هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید