شارژر جدید بی سیم MIT مانع از داغ شدن گوشی می‌شود

کدخبر: ۱۶۲۴۱۲
پژوهشگران MIT با استفاده از تراشه امنیتی توانستند مشکل داغ شدن گوشی هنگام شارژ را حل کنند. این شارژر بی سیم، ایمن‌تر از مدل‌های قبلی بوده و مانع از آسیب رسیدن به گوشی می‌شود.

به گزارش کلیک، با اینکه چندان از عمر فناوری شارژ بی‌سیم نمی‌گذرد، اما هنوز هم کارشناسان در مورد آن بحث می‌کنند. به تازگی در مورد این فناوری خبر جدیدی منتشر شده که با عرضه‌ی تراشه‌ی ام.آی.تی به بازار و جایگزین کردن آن با شارژهای رایج، دیگر نگرانی در مورد داغ شدن دستگاه خود از جمله تبلت و گوشی هوشمند و … نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که فقط شارژرهای سیمی خطرناک نیستند که افراد نگران آنها باشند، پدهای شارژ بی‌سیم نیز به سادگی باعث داغ شدن دستگاه‌ها می‌شوند. اما به چه طریقی می‌توان مانع از گرم شدن گوشی شد و با روشی امن، دستگاه خود را شارژ کنید؟

ام.آی.تی در زمینه شارژ بی‌سیم، ایده‌هایی دارد که پتانسیل تبدیل شدن به راه حلی موفق و کارآمد را دارد. محققان ام.آی.تی، یک تراشه امنیتی را عرضه کرده‌اند که مانع از آسیب رساندن شارژر بی‌سیم به گوشی شما می‌شود.

این پد شارژ بی‌سیم، بر پایه یک مدار شارژ کارآمدتر و کوچک‌تر کار می‌کند. این مدار، یک سیم ‌پیچ اصلی دارد که عملیات شارژ واقعی را انجام می‌دهد و یک سیم ‌پیچ ثانویه‌ هم دارد که یک میدان مغناطیسی قوی تولید می‌نماید. اگر گوشی و شارژر شما رمزنگاری صحیح و مشخصی ندارد، سیم ‌پیچ ثانویه می‌تواند فرکانس سیم ‌پیچ اصلی را تغییر بدهد. این مسئله به کاربران این اطمینان را می‌دهد، که این شارژر کیفیت خوبی دارد و آسیبی به دستگاه نخواهند رساند.

 

دانشمندان معتقدند که این پد هنگام شارژ همزمان چند دستگاه، کارآمدتر خواهد بود. به جای اینکه پد تعیین کند بر اساس فاصله کدام گجت، تمام انرژی الکتریکی را دریافت کند، تراشه مذکور، از سرعت شارژ کم کرده و برق را بصورت مساوی توزیع می‌کند. به دلیل تمام کارهایی که این پد به منظور ایمنی عملیات شارژ انجام می‌دهد، ممکن است زمان شارژ بیشتر بطول انجامد.

این فناوری جدید، قطعا همه را خوشحال نخواهد کرد. شاید این مسئله که یک تراشه به عنوان ابزاری ایمن برای شارژ به کار می‌رود، خیلی ساده و آسان به نظر رسد، ولی از طرف دیگر تولید کنندگان را وادار می‌کند که برای تطبیق خدمات خود با این نوع جدید از شارژر، هزینه‌های زیادی را بپردازند.

احتمالا کار MIT در ابتدا با مشکلاتی روبرو خواهد شد، اما شروعی برای گام‌های بزرگ بعدی به‌حساب می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید