نفس نفس زدن نشانه بیماری است

کدخبر: ۱۶۲۴۱۶

 پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش پایگاه خبری هلث دی نیوز؛ علل بروز نفس نفس زدن حالت چاقی مفرط است، به طوریکه اشخاص خیلی چاق، حتی اگر قلب و ریه سالمی داشته باشند در اثر کار بدنی _ حتی جزئی _ خیلی زود به نفس زدن می‌افتند. در مقابل اشخاص جوانی که از نفس زدن شکایت دارند بیشتر کسانی هستند که یا مبتلا به کم خونی (آنمی) و یا اعصاب تنفسی آنها خوب کار نمی‌کند.

 

افراد دسته اخیر همیشه از بابت اینکه ممکن است در کار قلبشان اختلال وجود داشته باشد اندوهناکند و تنها بعد از آزمایش دقیق قلب است که خلاف آن می‌تواند ثابت شود.

 

این گزارش حاکی است،عفونت‌های حاد ریوی که با تب و سرفه همراهند باعث کاهش تنفس می‌شوند. از جمله این بیماریها می‌توان پرونکو نپومونی، نپومونی لوبر، پلوریزی، برونشیت حاد، برنشیولیت را نام برد.

 

بنابراین گزارش؛ عفونت‌های قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی ممکن است باعث انسداد جزئی و یا کلی مجاری تنفسی فوقانی شود که نشانه آن تنفس با صدای خاص از بینی است.

 

مهمترین بیماری‌هایی که دارای این علامت هستند شامل لارنژیت، دیفتری، گروه بیماریهای تنفسی اطفال که تحت نام خروسک و خناق و غیره نامیده می‌شوند گاهی اوقات بصورتی شدید ظاهر می‌شوند که باعث مسدود شدن مجاری تنفسی فوقانی می‌شوند و طفل را تا سرحد خفگی پیش می‌برند. همچنین بیماری‌های قلبی ممکن است موجب نفس نفس زدن شوند که اغلب ناشی از نارسایی حفره چپ قلبی است. (خون از ریه‌ها وارد این حفره شده و به وسیله قلب به سایر قسمتهای بدن فرستاده می‌شود) این نارسایی حفره‌ای سبب می‌شود تا در هر وهله اندکی خون در ریه‌ها باقی بماند که باعث کاهش تنفس می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید