اتوبوس «جمنا» مانده در ترافیک ادعاها!

کدخبر: ۱۶۲۴۳۴
روزنامه آرمان نوشت : همایش پنجشنبه اصولگرایان که قرار بود فراگیر شود، چندان هم فراگیر نبود. چهره‌های فراوانی از اصولگرایان در این همایش شرکت کردند، اما جای خالی برخی دیگر در این مراسم قابل تامل بود. علی‌لاریجانی دست رد به هیات رئیسه جبهه مردمی زد و در این مراسم حضور نیافت.
اتوبوس «جمنا» مانده در ترافیک ادعاها!

 ازسوی دیگر مطرح‌ترین منتقد سیاست خارجی دولت، یعنی سعید جلیلی که شخصیت شناخته شده و دیپلماتیکی دارد و در سه سال اخیر توانست خود را به این عنوان شهره کند ، دعوت اعضای این جبهه را نپذیرفت. هرچند برخی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری در این نشست حضورداشتند، اما نه رهبر معنوی این جبهه یعنی آیت‌ا.... مصباح یزدی حضور داشت و نه بزرگان این جبهه مانند مرتضی آقا تهرانی. در این نشست ۲ انتخابات برگزار شد: اولین انتخابات، انتخاب اعضای هیات رئیسه جبهه مردمی بود که ازمیان ۵۰ کاندیدا نام ۳۰ نفر مشخص شد و ماحصل انتخابات دیگر مشخص شدن نام ۱۰ چهره اصولگرا بود که به عنوان نامزد‌های برگزیده ریاست جمهوری از سوی۳۰۰۰ نفر از اصولگرایان انتخاب شدند، هرچند هنوز خبری از اعلام نام این ۱۰ نفر نیست.

همایش گام اول برای یک تحول بود

مرضیه وحید دستجردی در انتخابات شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی حائز بیشترین آرا شد. البته پیش از آن اعلام کرده بود تمایلی به معرفی در قامت کاندیدای ریاست جمهوری ندارد و به شورای مرکزی کفایت کرد. او دیروز در واکنش به تجمع اصولگرایان درتوئیتر خود نوشت:«همایش پنجشنبه، گام اول برای یک تحول بود. ما با خیزشی مردمی روبه‌رو هستیم که می‌خواهد اثبات کند نتیجه عقلانیت انقلابی کارآمدی است».

زمان معرفی ۱۰کاندیدای جبهه مردمی

بعد از اینکه شمارش آرا پایان یافت و اعضای هیات رئیسه این جبهه مشخص شدند، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد:«۱۰کاندیدای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دردومین مجمع عمومی اعلام می‌شوند.» عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: «دومین مجمع عمومی جبهه مذکور اوایل سال‌آینده برگزار خواهد شد.» این خبر درحالی اعلام شد که رئیس دفتر حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرده که حجت‌ الاسلام رئیسی خدمت به آستان امام هشتم را بالاترین خدمت می‌داند. و فتاح دیگر کاندیدای مطرح این جبهه نیز اعلام کرد که کاندیداتوری ریاست جمهوری را نخواهد پذیرفت. احتمالا بعد از انصراف رئیسی و فتاح اعضای هیات رئیسه به این نتیجه رسیدند که رسانه‌ای شدن خبر نام ۱۰ اصولگرای برگزیده برای انتخابات ریاست جمهوری ممکن است با انصراف‌ها و یا حواشی بیشتری مواجه شود و شاید به همین دلیل است که از اعلام اسامی این اعضا اجتناب می‌کنند تا بعد از رایزنی با کاندیداها نتیجه جمع بندی را در روز موعود و در نزدیکی زمان ثبت‌نام ریاست جمهوری اعلام کنند. این احتمال وجود دارد که برخی اقدامات و تاخیرها برای واهمه «جمنا» از جبهه پایداری باشد، یعنی جلیلی به عنوان کاندیدای پایداری‌ها اقدام به ثبت‌نام برای حضور در انتخابات ۹۶ کند. از سوی دیگر قالیباف هم بارها اعلام کرده در صورتی به صحنه وارد می‌شود که کاندیدای واحد جریان اصولگرا باشد. در این صورت اگر اصولگرایان بر روی محبوب ترین شخص به لحاظ آرا و نظرسنجی‌ها یعنی قالیباف به تفاهم برسند و جلیلی نیز مستقل در انتخابت ثبت نام کند، طومار اصولگرایی درانتخابات ۹۶ درهم خواهد پیچید.

احمدی‌نژاد در همایش اصولگرایان رای آورد!

سایت «دولت بهار» از سایت‌های نزدیک به جریان محمود احمدی‌نژاد روزگذشته بعد از اعلام نهایی لیست ۳۰نفره جبهه مردمی انقلاب مدعی شد«اخبار رسیده حاکی ‌است جمعی از شرکت کنندگان نشست ۳۰۰۰ نفره جمنا در صدر فهرست کاندیداهای مطلوب ریاست‌جمهوری نام دکتر احمدی‌نژاد را نوشته‌اند»؛ خبری حاشیه‌ای که البته رنگ و بویی از واقعیت دارد، زیرا این ۳۰۰۰ نفر از احزاب گوناگون و از شهرستان‌های مختلف به این همایش آمده بودند. محبوبیت احمدی‌نژاد در بین بخشی از اصولگرایان قابل کتمان نیست. شاید اگر نام حمید رضا بقایی با پشتوانه احمدی‌نژاد در بین کاندیداهای اصولگرا بود، او نیز در صدر لیست ۳۰ نفره و یا حتی جزو نفرات اول تا سوم لیست ۱۰ نفره قرار می‌گرفت.

حاشیه‌ای از الماسی تا حسین رضازاده

از جمله حاشیه‌های جالب تجمع اصولگرایان حضور برخی شخصیت‌های سینمایی و ورزشی در بین ۲۵۰ نامزد ابتدایی جمنا بود. اسامی جالبی همچون جهانگیر الماسی بازیگر سینما، الهه راستگو نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر، جواد شمقدری و جمال شورجه از کارگردانان سینما، علیرضا قزوه شاعر و عباس شیبانی عضو بالای ۹۰سال شورای شهر تهران در میان نامزد‌های ابتدایی هیات رئیسه جمنا دیده می‌شد. با ورود حسین رضا‌زاده عضو شورای شهرتهران و قهرمان المپیک در رشته وزنه‌ برداری بازار سلفی گرفتن که قبل از ورود وی نیز وجود داشت، بسیار داغ تر شد. حضور چهره‌های سینمایی و ورزشی در جمع اصولگرایان می‌تواند نشانگر تاکتیک اصولگرایان در انتخابات شورای شهر باشد. احتمالا آنها قصد دارند به منظور رای‌آوری لیست خود از افراد شناخته شده سینمایی مانند الماسی، شورجه و یا قهرمانان ملی مانند حسین رضازاده استفاده کنند. استفاده ابزاری از این چهره‌ها هر چند توسط اصلاح‌طلبان هم در دوره‌های قبل در دستور کار بود، اما اصلاح‌طلبان با توجه به مشکلات عدیده شهرها خصوصا شهر تهران دیگر تمایلی به استفاده از چنین شخصیت‌هایی ندارند و به سوی لیست کاملا تخصصی در انتخابات شورای شهر گام برداشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید