نوشیدنی که کبد و صفرا را جلا می دهید!

کدخبر: ۱۶۲۵۷۳
عرق کاسنی از گل و ریشه گیاه کاسنی به دست می‌آید و دارای خواص درمانی شگفت‌ انگیزی است. کاسنی گیاهی است با طعم گس و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان. این گیاه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، کبد و کیسه صفرا را پاک‌سازی می‌کند.

به گزارش «بهداشت نیوز» از این نوشیدنی دارویی یونانیان و مصریان باستان برای درمان بیماری ‌ها و مشکلات کبدی و نیز تصفیه خون استفاده می‌کردند و یکی از داروهای اصلی برای درمان بیماری ‌ها در آن زمان بوده است.

از جمله خواص کاسنی می‌توان کمک به روان‌ سازی دستگاه گوارش اشاره کرد.

این گیاه می‌تواند در هضم و دفع چربی ‌ها نقش کمکی برای کیسه صفرا داشته باشد به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای داشتن کبد و کیسه صفرای سالم مصرف عرق کاسنی در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد.

کاسنی حاوی فیبر فراوان و نوعی ترکیب به نام اینولین است که می‌تواند به عملکرد بهتر دستگاه گوارش به ویژه روده ‌ها کمک کند و با افزایش مدفوع و دفع مواد سمی بدن به شکل طبیعی عمل سم زدایی را انجام دهد.

کاسنی همچنین حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان ‌ها است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز انواع بیماری‌های قلبی- عروقی و نیز درخشان شدن پوست و از بین رفتن آکنه می‌شود.

از آنجا که کاسنی طبع سرد و خشک دارد، قادر به از بین بردن میکرو ارگانیسم ‌های مضر برای سلامت بدن، قلب و کبد است.

با وجود تمامی خواص درمانی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به ویژه در صورت داشتن بیماری‌های زمینه ‌ای از مصرف داروهای گیاهی خودداری کنند و تنها در صورت صلاح دید پزشک و در دوزهای مشخص و اطمینان از عدم ایجاد تداخل دارویی از عرقیجات گیاهی استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید