بهترین روش برای تمیز کردن کاغذ دیواری!

کدخبر: ۱۶۲۵۷۵
کثیفی کاغذ دیواری بسیار کمتر از دیوارهای رنگ شده است. ولی به هر حال بهتر است سالی یکبار تمام کاغذدیواری های خانه را شستشو دهیم.

سرویس سبک زندگی: وقتی از کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنیم، می‌دانیم که قرار است کاغذ دیواری به مدت چند سال روی دیوار بماند. خوشبختانه بیشتر کاغذ دیواری‌ها با تکنولوژی نانو ساخته شده‌اند و به همین دلیل دوده و غبار نمی‌گیرند. در کل کثیفی کاغذ دیواری بسیار کمتر از دیوارهای رنگ شده است. ولی به هر حال بهتر است سالی یکبار تمام کاغذدیواری های خانه را شستشو دهیم. بیشتر کاغذ دیواری‌هایی که امروزه در بازار ارائه می‌شود، قابل شستشو هستند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آنکه به آن آسیبی بزنیم،  گام‌های زیر را انجام دهید.در ادامه این مطلب را به نقل از سایت آراکس می‌خوانیم.

کاغذ دیواری را چگونه تمیز کنیم؟

۱. ابتدا با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز و خشک گرد و غبار روی کاغذ دیواری را پاک کنید.

 

۲. یک کاسه آب و مواد شوینده تهیه کنید. ماده شوینده بر حسب میزان کثیفی کاغذ دیواری و جنس آن متفاوت است. اما معمولا آب گرم و تاید یا آب گرم و ریکا می‌تواند محلول خوبی باشد. اگر کاغذدیواری با مداد، خودکار یا ماژیک کثیف شده است، می‌تواند از محلول بسیار رقیق آب و وایتکس استفاده کنید.

۳. از یک پارچه نرم یا اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید. از به کار بردن الیاف زبر مثل اسکاچ خودداری کنید، چراکه ممکن است باعث پارگی کاغذ دیواری بشود.

۴. پارچه یا اسفنج مورد نظر را در محلول شستشو فرو کرده و پس از خیس شدن، آب آنرا با فشردن پارچه خارج کنید، تا جایی که دیگر قطره ای از آن نچکد.

 

۵. یک قسمت از کاغذ دیواری را که کمتر در معرض دید است انتخاب کنید و ابتدا محلول خود را روی آن امتحان کنید. اگر به خوبی تمیز شد و خرابی در کاغذ ایجاد نکرد، می‌تواند همین روش را برای سایر قسمت های کاغذ دیواری به کار ببرید.

۶. پارچه را به آرامی و بدون فشار از پایین به بالا روی سطح دیوار بکشید. در هر زمان فقط یک قسمت از کاغذ دیواری را تمیز کنید.

 

۷. با یک پارچه نمناک (فقط آب) قسمتی را شسته‌اید، پاک کنید تا مواد شوینده از کاغذ دیوار پاک شود.

 

۸. بلافاصله پس از شستن هر قسمت از کاغذ دیواری، آن را با حوله یا دستمال تمیز خشک، خشک کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید