این بار به اسکندر نیازی نیست

کدخبر: ۱۶۲۶۳۹
مشکلات زیادی در درون پرسپولیس وجود دارند که در حال رشد کردن هستند؛ مشکلاتی که می تواند سد راه پرسپولیس در قهرمانی شود و همین امروز باید جلوی آنها را گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اگر چند هزار سال قبل اسکندر مقدونی از آتن لشکر کشید و «پرسپولیس» را آتش زد، این روزها پرسپولیس برای آتش گرفتن نیاز به دشمن خارجی ندارد و در حال خودسوزی است. به نظر می رسد درگیری ها و دعواهای درونی پرسپولیس و ایجاد باندها در این تیم آغاز تجزیه شدن باشد و اگر جلوی این مسیر گرفته نشود، به زودی همه چیز به هم می ریزد و خطر این تیم را تهدید خواهد کرد. نکاتی هستند که باید توسط مدیریت و مربی پرسپولیس جمع و جور شوند.

پرونده مانوئل

پرونده مانوئل بسیار ترسناک است و اگر دادگاه عالی ورزش حکم نهایی را صادر کند، فیفا همین روزها آنرا عملی می کند. فراهم کردن مبلغ مطالبات ژوزه بسیار سخت است و مانوئل هم راضی به مذاکره نمی شود. علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه باید مراقب این موضوع باشد. این پرونده از درون باشگاه جریان گرفته و همه مواردش از عقد قرارداد تا اخراج عجیب و در نهایت بی توجهی به روند حرکت آن همه از دم اشتباه بوده است.

قهرها و درگیری ها

پرسپولیس این روزها زیاد اسیر این موضوع شده است که بازیکنان این تیم به صورت پنهان و آشکار به جان هم افتاده اند؛ از قهر طارمی با رضائیان به خاطر ندادن پنالتی بگیرید تا دعوای طارمی و مسلمان جلوی چشم برانکو. از تکلزنی بازیکنان روی پای همدیگر توسط ربیع خواه و رضائیان تا دعوای علیپور و رضائیان که همه و همه ادامه دارد. در واقع پرسپولیس اسیر اختلافات خانوادگی شده و نیاز به همدلی مجدد دارد و اگر مسیر را درست طی نکند در نهایت کارش گره خواهد خورد.

کمبود مهره

پرسپولیس در برخی پستها کمبود مهره دارد و فشار بازی ها در حال افزایش است. صرفنظر از اینکه محرومیت ها را هم باید در نظر گرفت، باید تاکید کنیم که این کمبودها در حال آزار دادن پرسپولیس است و ممکن است سر بزنگاه این تیم را آزار دهد. این تیم در نقل و انتقالات زمستانی هم نتوانست خرید های خوبی برای مدافعان وسط داشته باشد و جانشین کامیابی نیا را هم ندارد. در دفاع چپ هم هنوز آزار می بیند چرا که فرشاد احمد زاده متعلق به این پست نیست.

درگیری با کی روش

درگیر شدن با برانکو با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی به طور کلی اشتباه بود، در این رابطه همه تصمیم ها غلط بود حتی تصمیم هایی که بسیار منطقی به نظر می رسیدند. حالا اگر کی روش بازیکنان تیم ملی را از پرسپولیس دعوت کند، مسئولان این تیم فکر می کنند او می خواهد مشکل آفرینی کند، اگر دعوت نکند باز هم اینطور به نظر می رسد. منهای این موضوع بازیکنان هم با برانکو به مشکل خورده اند، در واقع آنها خیال می کنند برانکو ملی پوش بودن آنها را زیر سوال برده است. شاید حتی درگیری های اخیر و برخورد برانکو و رامین رضائیان هم از همین نقطه نشات گرفته باشد. به هر حال شروع این دعوا کلا غلط بود؛ البته شاید برای خود برانکو نه، اما برای پرسپولیس بد بود. این کار برانکو را به نیمکت تیم ملی نزدیک اما پرسپولیس را دچار التهاب های درونی کرد.

نتیجه گیری

پرسپولیس اگر قهرمانی می خواهد باید خیلی زود با تشخیص درست مشکلات، آنها را حل کند، اگر این مسیر بخواهد اینگونه ادامه پیدا کند و هیچکس بابت آن تصمیمی نگیرد، مشکلات بیشتر و بیشتر می شود و ممکن است در زمانی که نباید، به تیم لطمه جبران ناپذیر بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید