رئیس‌جمهور آرژانتین،گرفتار رسوایی‌ شد

کدخبر: ۱۶۲۸۶۸
مائوریسیو ماکری که با وعده پاکسازی فساد به ریاست جمهوری آرژانتین رسید در حال حاضر گرفتار رسوایی خودش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دادستان‌های فدرال در حال حاضر درخصوص دست کم شش پرونده که شامل ماکری نیز می‌شود تحقیق می‌کنند و برخی از این پرونده‌ها حاصل کسب و کار خانواده این رئیس‌جمهور است؛ ادعاهایی که شامل استفاده از نفوذ شخصی در قاچاق تا پول‌شویی می‌شود.

تاکنون هیچ یک از این پرونده‌ها منجر به اتهام علیه "مائوریسیو ماکری" نشده و وی انجام هرگونه اشتباهی را رد می‌کند اما این پرونده‌ها برای حزب راست میانه ماکری که به سمت انتخابات پارلمانی در اکتبر سال جاری میلادی گام بر می‌دارد، مشکل ساز شده است.

ماکری برای از بین‌ بردن لطمه احتمالی روز چهارشنبه برنامه‌هایی را برای جلوگیری از هرگونه تضاد منافع در دولتش اعلام کرد و از طبقه سیاسی آرژانتین خواست تا از اصلاحات سیاسی و اقتصادی‌اش حمایت کند.

روی کار آمدن ماکری تا حدودی به خاطر بیزاری‌ها از رسوایی‌های کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور سابق آرژانتین و خانواده‌اش صورت گرفت.

میزان محبوبیت ماکری در فوریه سال جاری میلادی تا حدودی خدشه‌دار شد چرا که یکی از دادستان‌های فدرال توافق امضاء شده در سال گذشته را که بدهی 18 میلیون دلاری یک گروه تجاری به دولت را لغو می‌کرد زیر سوال برد؛ گروه تجاری که ریاست ‌آن را پدر ماکری بر عهده داشت.

اپوزیسیون این توافقنامه را یک نوع تضاد منافع دانستند و ماکری مجبور شد تا آن را لغو کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید