آمریکا درباره سفر به 4کشور هشدار داد

کدخبر: ۱۶۳۱۲۶
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که شهروندان این کشور از سفر به کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و بنگلادش خودداری کنند.

به گزارش تسنیم، به نقل از «ان‌دی‌تی‌وی»، وزارت خارجه آمریکا در هشدار به شهروندان خود اعلام کرد که علاوه بر افغانستان و پاکستان از سفر به هند و بنگلادش نیز پرهیز کنند زیرا گروه‌های افراطی در هند فعال شده‌اند و نهادهای وابسته به آمریکا در بنگلادش نیز هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه‌ وزارت خارجه آمریکا آمده است که بر اساس پیش‌بینی دولت این کشور، گروه‌های تروریستی در جنوب آسیا حملاتی را احتمالا به اهداف آمریکا و شهروندان آمریکایی در این منطقه روی دست گرفته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهارداشت که شهروندان آمریکایی به ویژه از سفر به افغانستان خودداری کنند زیرا هیچ منطقه‌ای امنی در این کشور وجود ندارد.

در رابطه با پاکستان نیز گفته شده است که برخی از گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان و گروه‌های بومی این کشور نیز شهروندان آمریکایی را تهدید می‌کنند.

آمریکا قبل از این نیز هشدار داده بود که پاکستان با حملات تروریستی و فرقه‌ای ادامه دار روبرو است و گروه‌های تروریستی داخلی و خارجی در این کشور تهدیدات جدی علیه شهروندان این کشور محسوب می‌شوند.

با این وجود از سال 2015 میلادی تا کنون این سومین بار است که دولت آمریکا به شهروندان خود نسبت به سفر به پاکستان هشدار می‌دهد.

سال گذشته نیز سفارت آمریکا در کابل از شهروندان خود خواسته بود تا به دلیل وخامت وضعیت امنیتی فورا از افغانستان خارج شوند.

ولی این اولین هشدار در رابطه با هند محسوب می‌شود که نگرانی مقامات هندی به دلیل آسیب به صنعت گردشگری این کشور را بر انگیخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید