تشکیل شبکه سرطان منجر به رفع موازی کاری می شود

کدخبر: ۱۶۳۱۲۸
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: دیپلماسی تعامل مهمترین ابزار برای رفع مشکلات تشکل های غیردولتی فعال در حوزه سرطان است و منجر به هم افزایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید محمد هادی ایازی در نخستین مجمع عمومی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران و پنجمین نشست تخصصی موسسات خیریه فعال در این حوزه گفت: با دیپلماسی تعامل که معاونت اجتماعی با بدنه اجرایی وزارت بهداشت برقرار کرده است، بسیاری از مشکلات موسسات و تشکل های حوزه سرطان در این فرآیند دوسویه برطرف شده است.

وی در ادامه درباره جشن یکمین سالگرد تشکل غیردولتی اهدای عضو ایرانیان و گستره فعالیت و خدمات انجام شده در این زمینه از سوی این انجمن سخن گفت و افزود: تشکل‌ اهدای عضو ایرانیان در این مدت کوتاه توانسته با حرکت حساب شده و برنامه‌ریزی و جذب افراد توانمند، گامی موثر در این حوزه بردارد. ایجاد شعب استانی و سایت چندزبانه، برگزاری جشن نفس و جشنواره هنرهای تجمسی (که متقاضی خارجی نیز داشته است) از اهم فعالیت‌های این انجمن است.

معاون وزیر بهداشت افزود: اهدای عضو ایرانیان یک تشکل است و چنین خدمات و هم‌افزایی‌ای داشته است. حال شبکه سرطان باتعداد زیاد انجمن‌های عضو و شناخته‌شده و مهم، خواهد توانست خدمات گسترده‌ای را ارایه دهد چنان چه تا کنون نیز انجام شده است.

ایازی در پایان گفت: با تشکیل رسمی این شبکه خواهیم توانست هم باری سنگین را از دوش مردم گرفتار برداریم و هم دولت را یاری رسانیم و هم جلوی موازی‌کاری و هم‌پوشانی را بگیریم. ما در معاونت اجتماعی به دنبال سلامت جامعه‌محور و حضور و نقش پررنگ مردم و موسسات و تشکل‌ها هستیم.

پس از سخنان دکتر ایازی روند انتخابات شورای مرکزی نخستین مجمع عمومی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران با معرفی نامزدهای پذیرش مسوولیت آغاز و پس از معرفی مختصر نامزدها از موسسه خویش، رای‌گیری با حضور ناظران تشکل‌ها و وزارت کشور انجام شد.

در ادامه این نشست دکتر محمد نصیری مدیرکل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، دستور کار نشست را در دو بخش رای‌گیری برای شورای مرکزی و بازرسان شبکه ملی سرطان و پنجمین نشست تخصصی موسسات خیریه فعال حوزه سرطان با حضورمعاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد.

وی با ارائه گزارش از نشست‌های پیشین شبکه و نشست‌های تخصصی و پی‌گیری‌های انجام‌شده در راستای تشکیل شبکه گفت: در نشست‌های پیشین شبکه حضور معاونان و شخص وزیر بهداشت را داشتیم. دکتر ملک‌زاده، معاون پژوهشی، در نشست سوم، دکتر آقاجانی، معاون درمان، دکتر سیاری، معاون بهداشت، و برخی از مدیران کل مربوطه وزارت و جناب وزیر در نشست چهارم در موسسه محک به مناسبت روز ملی سرطان را داشتیم که الحمدلله برنامه‌های خوبی اجرا شد.

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت افزود: برای نخستین بار در سالجاری، هفته سرطان با حضور فعال و ارتباط وسیع تشکل‌های غیردولتی و موسسات خیریه این حوزه از سراسر ایران برگزار شد.

نصیری در پایان گفت: در این نشست نیز میزبان دکتر رسولدیناروند، رییس سازمان غذا و دارو، هستیم تا هم سخن‌رانی کنند و هم بهپرسش‌های متعدد فعالان حوزه سرطان پاسخ‌ها و راه‌کارهای لازم ارایه شود.

در ادامه دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در پنجمین نشست تخصصی موسسات خیریه فعال در حوزه سرطان به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای دوران وزارت دکتر هاشمی،تشکیل معاونت اجتماعی و حضور دکتر ایازی به عنوان فردی خارج ازوزارت بهداشت و صاحب تجربه اجتماعی بالا در این سمت است که توانسته گام‌های بسیار موثری برای نظام سلامت بردارد و نمونه آن همین شبکه و نشست است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه به مسائل مبتلابه بخش دارو در کشور و تصمیمات گرفته شده و اقدامات انجام شده در این زمینه در دولت یازدهم پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت سهم بیمه‌ها از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی، طرح تحول سلامت را با چالش جدی مواجه ساخته است و فشار بسیار زیادی را بر وزیر فرهیخته بهداشت و نظام سلامت وارد کرده‌اند و امیدواریم هر چه زودتر با تدابیر لازم از مرز بحران بازگردیم و شاهد پیش‌رفت و بهبود خدمات به مردم باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید