آخرین به روزرسانی فایرفاکس برای ویندوزهای ایکس پی و ویستا

کدخبر: ۱۶۳۲۰۱
نسخه 52 مرورگر فایرفاکس سرانجام عرضه شد و بنا بر اطلاعیه رسمی شرکت موزیلا این آخرین به روزرسانی مرورگر یاد شده برای ویندوزهای قدیمی ایکس پی و ویستاست.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از آرس تکنیکا، موزیلا می گوید نسخه های بعدی فایرفاکس تنها بر روی ویندوز 7 و ویندوزهای پیشرفته تر قابل نصب خواهند بود و از ایکس پی و ویستا پشتیبانی نمی کنند.

قرار است وصله های امنیتی به روزرسان برای فایرفاکس 52 به مدت یک سال دیگر هم عرضه شود و پس از آن متوقف خواهد شد. اما کاربران برای استفاده از فایرفاکس از سال 2018 باید به ویندوزهای جدیدتر مهاجرت کنند.

مایکروسافت از مدتها قبل پشتیبانی از ویندوز ایکس پی را متوقف کرده و پشتیبانی از ویندوز ویستا هم از 11 آوریل سال 2017 یعنی حدود 40 روز دیگر به اتمام می رسد. گوگل هم از آوریل سال 2016 از ویندوزهای ایکس پی و ویستا برای کروم پشتیبانی نمی کند.

در فایرفاکس 52 از پلاگین قدیمی NPAPI که در دهه 90 میلادی توسط شرکت نت اسکیپ معرفی شد هم پشتیبانی نمی شود و تنها استثنای این مورد برنامه فلاش است. اما عدم پشتیبانی از NPAPI به معنای توقف پشتیبانی از جاوا، سیلورلایت و آکروبات هم هست. مرورگر کروم از سپتامبر سال 2015 و Internet Explorer از سال 2016 چنین سیاستی را در پیش گرفته بود.

گفتنی است مرورگر Internet Explorer 11 هم از ویندوزهای 7 و 8.1 و 10 پشتیبانی می کند و البته پشتیبانی آن از نسخه های ActiveX جاوا و سیلورلایت ادامه دارد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید