روبات ها جز کاربران فعال توییتر!

کدخبر: ۱۶۳۳۵۴
محققان دریافتند که بیش از 15 درصد از حساب های توییتر متعلق به روبات ها است و برآورد می شود که از 319 میلیون حساب کاربری فعال در این سایت، 48 میلیون آن برنامه رایانه ای باشند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، گرچه برخی روبات ها می توانند به توییتر آسیب وارد کنند، اما برخی منابع فاش کرده اند که بسیاری از اکانت های روبات بسیار مفید هستند زیرا بلایای طبیعی را به مردم هشدار می دهند و یا به مشتریان خدمات رسانی می کنند.

محققان دانشگاه ساوثرن کالیفرنیا در یک مطالعه جدید با استفاده از هزار و 150 ویژگی مربوط به شش طبقه، اکانت های اداره شده توسط روبات ها را ردیابی کردند.

این ویژگی ها شامل داده هایی نظیر محتوای توییت و احساسات، الگوهای شبکه و مجموعه های زمان فعالیت در توییتر بود.

محققان با استفاده از سیستم خود موفق شدند حدود 14 میلیون حساب روبات را در توییتر شناسایی کنند؛ و به گمان آنها، 9 تا 15 درصد از اکانت های فعال در توییتر، روبات هستند.

کارشناسان در جریان این تجزیه و تحلیل ها متوجه شدند که روبات ها رفتارهای متفاوتی را به نمایش می گذارند؛ به این معنی که روبات های ساده تمایل دارند که تویت های یکدیگر را بازنشر کنند، اما به ندرت روبات های پیشرفته تر را به اصطلاح منشن mention و یا به آنها اشاره می کنند؛ روبات های پیشرفته هم توییت های یکدیگر را بازنشر می کنند، اما انسان ها را منشن نمی کنند که می تواند ناشی از ناتوانی آنها در تعاملات معنی دار با انسان ها باشد.

براساس این مطالعه، روبات ها در برخی موارد توییت هایی با محتواهای جالب پست می کنند و به همین خاطر، انسان ها نیز توییت آنها را بازنشر و یا ری توییت می کنند اما علاقه ای به منشن کردن مستقیم روبات ها ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید