هیچ باشگاهی در جهان با این همه هوادار فقیر نیست

کدخبر: ۱۶۳۴۴۴
اگر چه در همه دنیا هواداران از نظر اقتصادی باشگاه‌های خود را می چرخانند اما این کار به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد بلکه قوانینی وجود دارند که طرفین سود می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، تجربه دادن شماره حساب به مردم برای گرفتن پول مستقیم از هواداران در ایران هیچ گاه نتیجه بزرگی در پی نداشته است و اگر چه پرسپولیس در اوج هیجان و موفقیتش طی این سال ها به نسبت قبل پول بیشتری از هوادارانش جمع کرد اما باز هم این رقم، رقم مکفی برای حل مشکلات پرسپولیس نبوده و نیست.

 البته در این مسیر مشکلات زیادی هم برای استفاده از این ارقام سر راه وجود دارد که یکی از آنها خزانه است که باید پول به آن حساب برسد و تا به حساب پرسپولیس بخواهد برگردد پرونده ژوزه مشخص و بسته شده و دیگری اینکه در اساسنامه گرفتن پول از هواداران موانع قانونی دارد.

در هر صورت اما باید گفت این مسیر اگر چه ذاتا خوش آیند نیست و موانعی هم دارد و مکفی هم نیست اما تنها راه پرسپولیس برای عبور از گذرگاه کنونی به نظر می رسید و امتحان آن نه تنها ضرری نداشت بلکه به هر حال کمک حالی هم محسوب می شد.

با این وجود اما این کار راه اساسی محسوب نمی شود، اصل ماجرا این است که طاهری و افتخاری باید با وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال جلساتی داشته باشند و در نهایت کار را به مجلس و حتی بالاتر برسانند.

 

در همه دنیا هواداران به باشگاه های خودشان کمک می کنند اما این کمک ها بدون بازگشت نیست، هواداران کلاه و لباس می خرند و بلیط می گیرند و به ورزشگاه می روند، آنها در رستوران ها و شاید بانک ها و موسسات توریستی باشگاه ها خرید می کنند و به این ترتیب هم باشگاه سود می برد و هم هوادار لذت معنوی و مالی خودش را از کنار ستاره ها بودن و خرید برند مورد علاقه خودش می برد.

این قوانین اما در فوتبال ایران وجود ندارند و تا روزی که هرکس دلش خواست در زیر زمین خانه اش لباس باشگاه ها را دوخت و پولش را در منیریه به جیب زد، امکان اینکه باشگاه ها روی پای خودشان بایستند وجود ندارد. همین حالا هم پرسپولیس و هم استقلال به بازیکنان همین امروز خود هم بدهکار هستند که این بدهی برای فرداها باقی خواهد ماند.

به هر حال باید این موضوع از نظر قانون و اجرا (به ویژه اجرا) حل شود و این ممکن نیست جز با فعالیت های سیاسی و قانونی این مدیران در مجلس و در هیات دولت.

کمک مردمی هم جواب گو نیست و هم شکل خوبی ندارد، پرسپولیس یا استقلال در آسیا بی مثال هستند و هیچ باشگاهی در جهان وجود ندارد که حتی نصف این باشگاه ه ها هوادار داشته باشد اما همیشه «هشت»ش گرو «نه»ش بوده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید