سفر معاون ترامپ به آسیا در ماه آتی میلادی

کدخبر: ۱۶۳۵۴۴
«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ماه آتی میلادی به چند کشور آسیایی سفر می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه Nikkei Asian Review چاپ ژاپن گزارش داد معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است به ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا سفر کند.

منابع آگاه همچنین روز دوشنبه اعلام کردند که مایک پنس در این تور آسیایی به اندونزی سفر خواهد کرد.

این سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به آسیا در حالی انجام خواهد شد که برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی و همچنین گسترش حضور چین در دریایی چین جنوبی از جمله چالش هایی است که امریکا در قاره آسیا با آنها روبرو است و انتظار می رود این دو موضوع در راس موارد مورد بحث مقامات آمریکا و این کشورهای آسیا در سفر آتی مایک پنس قرار داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در حالی قرار است به اندونزی سفر کند که این کشور آسیایی با یکسری تهدیدهای تروریستی الهام گرفته از فعالیت های گروه تروریستی داعش مواجه بوده است.

در همین حال وزیر امور امنیت اندونزی گفت که قرار است مایک پنس با رئیس جمهوری اندونزی در مورد مساله تروریسم و دیگر مسائل امنیتی گفت و گو کند.

وی پس از دیدار با سفیر آمریکا در اندونزی افزود: ما در مورد این سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به اندونزی و همچنین چالش های استراتژیکی که می تواند در دستورکار مذاکرات قرار بگیرد، صحبت کردیم. هنوز تاریخ دقیقی برای این سفر اعلام نشده است.

سفر مایک پنس به آسیا در حالی انجام می شود که 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا به سه کشور ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کرده بود.

دو مقام اندونزی اعلام کردند که قرار است معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده میان شرکت شرکت فری پورت-مک موران، بزرگترین شرکت استخراج معادن و فلزات آمریکایی و دولت اندونزی نیز گفت وگو کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید