اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور

کدخبر: ۱۶۴۰۴۲
رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور: 46 هزار و 595 تاکسی نو سال 95 در کشور تحویل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود طبیبی رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دولت تدبیر و امید گفت: تا سی ام اسفند 95، تعداد 46 هزار و 595 تاکسی با تسهیلات 16 درصدی نوسازی شد.

وی افزود: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی سال گذشته با همت دولت تدبیر و امید و به کمک شرکت ایران خودرو آغاز شد و 2 خودروی سمند و پژو 405 مشمول این طرح بودند که پیش بینی می شد که 45 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 95 به متقاضیان تحویل داده شود که بیشتر از انتظار و به تعداد 46 هزار و 595 تاکسی به متقاضیان تحویل داده شد.

طیبی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار امکان انتخاب خودرو به رانندگان داد و در ثبت نام اولیه 85 درصد متقاضیان پژو 405 درخواست کردند و 15 درصد از آن ها درخواست سمند داشتند.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی با بیان اینکه سیاست دولت برای کنترل آلودگی هوا جلوگیری از تردد تاکسی فرسوده است، اظهار داشت: رانندگان مشمول پنج میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات برای گواهی اسقاط و لاشه خودرو هستند و همچنین از محل منابع داخلی شهرداری و دهداری کشور 3 میلیون تومان وام اضافه نیز ارایه شد. 

وی افزود: به رانندگان تاکسی تسهیلات 16 درصدی ارایه می شود که باید به مدت چهار سال آن را بازپرداخت کنند، این وام 20 میلیون تومان است و معادل ماهیانه 570 هزار تومان قسط است و تسهیل پرداخت این میزان قسط یکی از وظیفه های این اتحادیه است که می توان آن را با حرفه ای‌گری در زمینه تاکسیرانی میسر کرد.

طیبی افزود: در مجموع 320 هزار تاکسی در کشور وجود دارد، اما اتحادیه تاکسی رانی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت فعال است که 89 شهر را شامل می شود و 260 هزار تاکسی زیر نظر اتحادیه تاکسیرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه 35 درصد ناوگان تاکسی رانی کشور فرسوده است و اولین گام دولت و اتحادیه تاکسیرانی نوسازی ناوگان و سپس ارتقا و بهبود خدمات تاکسی رانی است، تصریح کرد: بیش از 400 هزار راننده اصلی و راننده کمکی در کشور فعالیت می کنند با پروانه تاکسی‌رانی مشغول فعالیت هستند.

طبیبی با اشاره به طرح های جدید برای ارتقا خدمت رسانی بهتر به مسافران، افزود: طرح سپاس که مخفف سامانه پیشرفته اطلاعات سفر است یکی از طرح های موفقی است که سال گذشته آغاز به کار کرده است.


وی افزود: شهروندان سمنانی در آینده نزدیک و با آموزش رانندگان، از برنامه های سه گانه که در آینده بیشتر نیز خواهد شد می توانند از تاکسی آنلاین استفاده کنند.

طبیبی، با اشاره به فعالیت 2 برنامه اسنپ(SNAPP) و تپ 30 (TAP30) در تهران افزود: از نظر اتحادیه تاکسی رانی این برنامه ها مجاز به فعالیت نیستند، زیرا این برنامه ها مسوولیت را نمی پذیرند و برای آن ها جا به جایی تعریف نشده است و آن ها فقط خود را واسطه ای بین مسافر و راننده است. طبیبی با تاکید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در تاکسیرانی ها، گفت: در حال حاضر در منابع عمومی کشور کمبود وجود دارد و باید پذیرفت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یک امر ضروری است.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور اظهار داشت: در شهر سمنان 600 تاکسی فرسوده وجود دارد که 30 درصد آن ها در طرح نوسازی شرکت کرده اند که تاکنون 150 تا 160خودرو تحویل داده است و به نسبت ناوگان شهر سمنان فرسوده است که امید است این وضعیت بهتر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید