عرضه آپدیت «اندروید 7» برای گلکسی نوت 5

کدخبر: ۱۶۴۳۵۶
به روز رسانی اندروید 7 برای یکی از گوشی های سامسونگ در ایران میسر شده است.
عرضه آپدیت «اندروید 7» برای گلکسی نوت 5

دو هفته پیش بود که آپدیت اندروید 7 در اختیار کاربران ترکیه‌ای گوشی گلکسی نوت 5 (Samsung Galaxy Note 5) قرار گرفت تا ما را امیدوار سازد به زودی در ایران نیز شاهد عرضه آن باشیم. حال ساعاتی پس از آنکه کاربران ایرانی گوشی های خانواده گلکسی اس 6 (Samsung Galaxy S6) آپدیت نوقا را دریافت کردند، حال نوبت به دریافت آپدیت اندروید 7 برای گلکسی نوت 5 در ایران رسیده است.

به گزارش جام جم آنلاین،در این به روزرسانی که حجمی معادل 1.29 گیگابایت دارد، پنل تنظیمات سریع یو نوتیفیکیشن تغییرات عمده‌ای را داشته است. اینک تنظیمات سریع جذاب‌تر شده و با حذف نام آن‌ها از زیر آیکون در نگاه سریع، باعث می‌شود کاربر راحت‌تر گزینه مورد نظر را انتخاب کند و در صورت نیاز پنل را به سمت پایین بکشد تا گزینه‌ها با نامشان به نمایش درآیند. در بخش گسترده این پنل آیکون ها نیز به گروه های 9 عددی درآمده‌اند که می‌تواند جایگیری آنها را سهولت ببخشد. کاربران به لطف اندروید نوقا همچنین می‌توانند از طریق نوتیفیکیشن‌ها، به صورت مستقیم به پیام های دریافتی خود پاسخ دهند.

بخش چند پنجره‌ای گلکسی نوت نیز اینک بهبود یافته است و به کاربران اجازه می‌دهد آسوده‌تر اندازه پنجره‌ها را تنظیم کنند. علاوه بر این، پشتیبانی از پنجره پاپ آپ نیز به 5 پنجره مختلف به جز حالت اسپلیت اسکرین 2 پنجره‌ای ارتقا پیدا کرده است که اجازه می‌دهد کاربران در مجموع 7 اپلیکیشن مختلف را به صورت همزمان به اجرا دربیاورند.

چهار حالت عملکردی به گوشی اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی هوشمندشان را بهینه سازی کنند تا عملکرد آن در شرایط مختلف به بهترین شکل ممکن قابل ارائه باشد. یک از حالت‌ها “Optimized Mode” است که با غیرفعال کردن برخی از قابلیت‌ها، عمر باتری را افزایش می‌بخشد و یک حالت دیگر به نام “Game Mode” به چشم می‌خورد که مختص بازیخورها بوده و قابلیت‌هایی نظیر و گیم لانچر و گیم تولز گلکسی اس 7 را به ارمغان میاورد. قابلیت دیگر “Entertainment Mode” است که عملکرد دستگاه را در پخش موسیقی و عکس افزایش می‌دهد و در نهایت حالتی به نام “High Performance” وجود دارد که نهایت کیفیت صفحه را با فعال سازی آن به ارمغان میاورید.

قابلیت جذاب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، تنظیم رزولوشن نمایشگر در سه حالت مختلف است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همراه با این قابلیت‌های جدید، سامسونگ پچ امنیتی ماه فوریه گوگل را نیز به ارمغان آورده است. به گفته‌ی کاربران، این به‌روزرسانی به طور کلی سرعت دستگاه را افزایش داده و کار با گوشی را نیز بهبود می‌بخشد. هم اکنون آپدیت اندروید 7 برای گلکسی نوت 5 در ایران عرضه شده است و احتمال دارد کاربران با کمی تاخیر آن را دریافت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید