ونگر مقصر نیست، آرسنال مداوا می‌خواهد

کدخبر: ۱۶۴۳۶۶
با ادامه نتایج ضعیف ارسنال،هواداران این تیم خواستار کنار رفتن آرسن ونگر سرمربی این تیم هستند و فشار را بر این مربی روز به روز بیشتر می کنند
ونگر مقصر نیست، آرسنال مداوا می‌خواهد

نیال کوئین

در بازی روز یکشنبه در امیریتس استرس مشهود بود. یک احساس از هم پاشیدگی در هواداران وجود داشت. وقتی آرسنال یک گل عقب افتاد اوضاع خیلی بدتر هم شد، بعد از آن بود که با گل تئو ولکات کسی شادی نکرد، بعد هم ولکات زمان تعویض جنجال به پا کرد، این تمام جو متشنج عصر یکشنبه بود.

هواداران آرسنال نمی‌دانند باید با ونگر چطور رفتار کنند، خود ونگر هم نمی‌داند. در بازی با سیتی اتحاد و جنگندگی لازم را از بازیکنان این تیم ندیدیم. نمایش آن‌ها برای قانع کردن هیچ کس کافی نبود، فقط انقدر کافی بود که برای تصمیم گیری درباره ونگر بیشتر فکر کنند.

البته که یک نکته مثبت هم وجود داشت، به نسبت بازی با وست بروم که این تیم به سادگی شکست را قبول کرد، آرسنال در بازی با سیتی با حوصله‌تر بازی کرد. در این تیم همه تمرکزها روی مربی است و کمتر کسی به این فکر می‌کند که بازیکنان هم مسئولیت‎هایی دارند، چیزی بیشتر از این که فقط سرشان را تکان بدهند و بگویند دوباره اجازه دادیم مربیمان ناامید شود. این بازیکنان حرفه‌ای هستند، اما این فصل بارها اجازه دادند که تیمشان به راحتی ناکام باشد، مقابل تیم‌هایی مانند واتفورد و وست برومویچ. در این بازی‌ها بازیکنانی که بزرگ هم بودند در حد انتظار ظاهر نشدند.

در آینده‌ای نزدیک سران آرسنال باید تصمیمی بزرگ بگیرند، باید یا قرارداد ونگر را تمدید کنند یا او را بیرون کنند، مانند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا). باید فکر کنند کدام بهتر است، یک قرارداد بد یا نداشتن هیچ قراردادی. باشگاه معتقد است پروسه‌شان با ونگر پروسه‌ای موفق از نظر تجاری بوده است. اما این بی انصافی در حق هواداران است، در حق خود ونگر هم همین‌طور. در این مقطع زمانی هنوز بعید است کسی در آرسنال جانشین ونگر شود، اصلا نشانه‌ای برای خروج او از باشگاه وجود ندارد یا این که اعضای هیئت مدیره بخواهند او برود. احساس من این است او خواهد ماند. البته که معتقدم او باید کمی بیشتر فکر کند. نمی‌دانم آرسنال چرا در دو سال اخیر و در شرایطی که ونگر را داشت بیشتر فکر نکرد که باید کسی بیاید و کم کم جانشین او شود.

ماندن آرسن به این معنی نیست که تغییری در کار نخواهد بود. نباید فراموش کنید وقتی سر الکس فرگوسن از یونایتد رفت این تیم به دردسر افتاد و اعضای کادر فنی تیم با آمدن مویس تغییرات زیادی داشتند. در این تغییرات بخش مهمی از فرهنگ باشگاه از بین رفت. اگر در سازمانی برای مدت 21 سال تو بیشترین مسئولیت را داشته باشی همه به کاری که خودشان می‌کنند عادت می‌کنند. وقتی این روزها همه جا صحبت از روی کار آمدن مربی جدید در آرسنال است یعنی قرار است در این تیم تغییراتی باشد و این را قبول دارند. اگر این تغییرات هوشیارانه باشد جای هیچ نگرانی‌ای نیست. اگر آرسن بخواهد بماند، چرا نخواهیم این دو سال اخیر را مرور کنیم و نتیجه بگیریم که باید در این مدت به فکر جانشین مناسبی برای او باشیم؟

آرسنال بعد از سال‌ها در آستانه نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا است، هنوز 30 امتیاز برای بازی کردن مانده است و آرسنال حتی برای خارج نشدن از جایگاهی که آن‌ها را به یورولیگ می‌رساند هم به بخش عمده‌ای از این امتیازات احتیاج دارد. اگر آن‌ها در بازی چهارشنبه وستهام را شکست دهند و من سیتی هم در استمفوردبریج شکست بخورد، آن‌ها شانس بهتری پیدا می‌کنند.

شرایط فعلی آرسنال به شکلی است که احتمال بازگشت به روزهای خوش وجود دارد، اما شکی در این نیست که این تیم باید جراحی شود و نیاز به مداوا دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید