حمایت قاطع مارادونا از نابغه : ارزش مسی را پایین نیاورید

کدخبر: ۱۶۴۳۷۰
اسطوره فوتبال آرژانتین در خصوص انتقادات مردم این کشور از لیونل مسی، از این بازیکن حمایت کرد.
حمایت قاطع مارادونا از نابغه : ارزش مسی را پایین نیاورید

 

دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال در گفت و گویی با سایت روزنامه «اوله» آرژانتین حرف‌های جالبی زد و از هر دری سخن گفت. خواندن حرف‌های او خالی از لطف نیست.

 این روزها زندگی را چطور می گذرانی؟

مقطع فوق العاده‌ای از زندگی را تجربه می کنم چون کنار افرادی هستم که دوستشان دارم؛ کنار فرزندان و نوه ام بنجامین. این روزها با کسی مشکلی ندارم و در صلح با همه به سر می‌برم. به عبادت خدا می پردازم و از نصایح پاپ فرانسیسکو بهره می‌برم. در مورد فوتبال نیز با جانی اینفانتینو، رئیس فیفا صحبت کردم و به او توصیه کردم فوتبال را در اختیار فوتبالیست ها بگذارد، نه مدیران؛ همه آن‌هایی که درد این ورزش را می‌شناسند.

اگر در فیفا پستی بگیرید، چه کارهای انجام خواهید داد؟

کسی که به یک بطری لگد نزده نمی تواند در فیفا مشغول به کار شده و برای ما که از کودکی با توپ بزرگ شدیم تصمیم گیری کند. اینفانتینو خوشبختانه فوتبالی ها را وارد فیفا کرده است. با بوبان، روجری، ترزگه، هوگو سانچز و ...صحبت کرده ام و همه برای پیشرفت فوتبال با یکدیگر هم نظریم. اینفانتینو به من گفته با من همکاری خواهد کرد. در 30 سال اخیر مدام  برای اعتبار فوتبال در تلاش هستم.

پلاتینی چگونه رئیسی برای یوفا بود ؟

بله، او هیچ کمکی به فوتبال نکرد و در ظرفی که غذا می خورد، آب دهان پرتاب کرد. با او احترام زیادی را از دست دادیم اما دیگر گذشت. او ما را حتی یک دقیقه هم در تصمیم هایش دخالت نمی‌داد.

 چرا به دنیای فوتبال برنمی‌گردید؟

 انگیزه این کار را دارم اما در دنیای مربیگری یک مافیای بزرگ وجود دارد که در دست مدیران برنامه هاست. شاید دیده نشود ولی صدر درصد وجود دارد. ایجنت ها نه بر اساس شایستگی ها بلکه بر اساس پول، مربیان را جابجا می‌کنند. اگر با آنها نباشی، به هیچ باشگاهی نخواهی رفت ولی من این کار را نکرده و نخواهم کرد. این واقعیتی است که به شما می گویم.زمانی، مربیان آزادانه به استخدام مثلا رئال و میلان در می آمدند اما حالا شرکت های عظیم آنها را به باشگاه های بزرگ می‌فرستند. به طور مثال بنیتس در رئال عملکرد خوبی نداشت؛ نه به خاطر بازیکنان که به خاطر ضعف خودش اما بلافاصله او به نیوکاسل رفت و قرارداد سه ساله بست. به نظر شما این طبیعی است؟

زیدان یک بازیکن بزرگ برای رئال بود و حالا مربی این تیم شده است. انتظار اتفاق مشابهی در مورد خودتان دارید؟

شاید من در حد مربیگری در بارسا یا تیمی بزرگ نباشم ولی این شانس را دارم تا برای یک تیم مدعی مربیگری کنم. من در مربیگری، تاوان شهرتم در دوران فوتبالم را دادم. زمانی می گفتند یک بازیکن خوب بودن، برای یک مربی خوب بودن کفایت نمی کند و به همین دلیل از موفقیت های زیدان خوشحالم. زمانی کرایف توانست پاسخ خوبی به کسانی که این ادعا را مطرح می کردند بدهد.

 به نظر شما دیگو سیمئونه در اتلتیکو شایسته فتح لیگ قهرمانان نبود؟

او کار بزرگی در اتلتیکو انجام داده است. چولو در ریورپلات، اوج و سقوط را باهم تجربه کرد اما امروز در حضور بارسا و رئال توانسته اتلتیکو را در حد مدعی قهرمانی مطرح کند. در هر 2 فینالی که اتلتیکو به رئال باخت، تیم او با فلسفه خودش و آنطوری که سیمئونه فکر می‌کرد، بازی کرد.

نظر شما در مورد رقابت مسی و رونالدو چیست؟

من لالیگا و همه لیگ های دیگر را تماشا می کنم و باید بگویم مسی و رونالدو یک سرو گردن از دیگران بالاتر هستند. رونالدو مرا به وجد می آورد چون همیشه خودش را نشان می دهد. در مورد مسی هم بارها گفته ام برای استثنایی بودن نیاز به فتح جام جهانی ندارد و از گفتن این مساله دیگر خسته شده ام.اجازه دهید مسی در آرامش باشد و اینقدر نگویید برای تیم ملی ارزش قائل نیست و سرود ملی را نمی خواند و ..... من به او برای خداحافظی با تیم ملی کاملا حق می دادم اما بعد از تصمیم او به این کار، همان هایی که از او انتقاد می کردند، برای منصرف کردنش دست به کار شدند.

 در مورد مدافعان صحبت کنیم. از نظر شما راموس یک بازیکن جهانی است؟

برای او احترام زیادی قائل هستم و بسیار با شخصیت است. راموش قدرت گلزنی بالایی هم دارد اما معتقدم نسل جدید مدافعان، فاصله زیادی با گذشته دارند. بارزی، ویرکوود، میگلی، الکانسکو و ... در سطحی به مراتب بالاتر از راموس و مدافعان کنونی بودند.

 پیکه کجای کار قرار دارد؟

معتقدم پیکه یک گام بالاتر از راموس است. او تسلط بهتری روی توپ دارد اما پیکه هم در حد مدافعان نسل من نیست. من از پیکه و راموس خوشم می آید . اگر حالا به مدافعان اینقدر اهمیت داده می شود، به خاطر نبود مهاجمان خوب است. مسی، رونالدو و نیمار، فاصله زیادی با دیگران دارند.

از تیم هایی که بازی را با مدافعانشان شروع می‌کنند، خوشتان می‌آید؟

  دوست ندارم یک مدافع فقط کارش دفع توپ باشد. گاهی می بینم ماسکرانو یک پاس 50 متری می دهد و به خودم می‌گویم «ماسچه»، بازیکن در 15 متری تو است و کار آسان تر را انجام بده اما کاری نمی‌شود کرد. 

 

کتاب شما با عنوان« اینگونه قهرمان جهان شدیم» با این جمله تمام می شود که «آرژانتین بعد مسی چه خواهد شد؟»

بله، زمان ما 10 بازیکن فوق العاده داشتیم اما حالا به زحمت بازیکنی در اندازه آن‌ها می‌توان یافت و این تقصیر مدیران است. واقعا بعد از مسی چه بر سر آرژانتین خواهد آمد؟ به شدت نگران این قضیه هستم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید