درخشش ستاره جدید ایرانی در فوتبال آلمان !

کدخبر: ۱۶۴۴۱۰
در شرایطی که سالها از حضور ستاره های ایرانی در فوتبال آلمان می گذرد مربی ایرانی الا اصل تیم وردربرمن آلمان با کسب پیروزی های درخشان با این تیم، در زمره ایرانی های موفق بوندس لیگا قرار گرفته است.
درخشش ستاره جدید ایرانی در فوتبال آلمان !

کسب 16 امتیاز از شش بازی گذشته باعث شد تا باشگاه وردربرمن با مربی جوان ایرانی خود از مهلکه سقوط تا حد زیادی فاصله بگیرد، اتفاقی که به یکی از سوژه های ناب بوندس لیگا تبدیل شده است.

به گزارش ورزش سه، وردربرمن به عنوان یکی از قدیمی ترین باشگاه های بوندس لیگا بعد از شروع ناامید کننده در ابتدای فصل و قرار گرفتن در بین کاندیداهای اصلی سقوط ترجیح داد قید سرمربی خود را بزند و این بار به یک مربی جوان ایرانی که سال هاست در آلمان اقامت دارد، اطمینان کند. تصمیمی جنجالی که انتقادات زیادی را از مدیران باشگاه در پی داشت اما فرانک بائومن به عنوان مدیر فوتبالی وردربرمن با ایستادگی در مقابل تمام هجمه ها انتخاب آلکساندر نوری به عنوان سرمربی جدید باشگاه بهترین تصمیم دانست.

در ابتدا همه کارشناسان فوتبال آلمان اعتقاد داشتند آلکساندر نوری کم تجربه با این سمت یکی از سخت ترین چالش های ممکن در دوران مربیگری اش را آغاز کرده، چالشی با ریسک بالا که می تواند تمام آرزوهای مربیگری او در سطح اول فوتبال آلمان را بر باد بدهد چون نجات وردربرمن از منجلابی که در آن دست و پا می زد کار هر مربی کاربلدی نیست چه برسد به یک جوان کم تجربه. با این حال آلکساندر نوری هدایت تیم را بر دست گرفت و در مدت زمان کوتاه دو تا سه ماهه توانست چنان دگرگونی در اردوی تیمش به وجود بیاورد که حالا نه تنها انتقادات از او به پایان رسیده بلکه همه این بدبینی ها جای خود را به تعریف و تمجید از نوری داده است.

برد 5-2 در خانه فرایبورگ باعث شد تا وردربرمن به پنجمین برد متوالی در شش بازی گذشته خود برسد. آماری بی نظیر و فوق العاده برای نوری و شاگردانش در بوندس لیگا که باعث شد تا آلکساندر کاندیدای اول کسب عنوان مربی ماه بوندس لیگا شود.بعد از این بازی کارستن ساندر یکی از نویسنده های مطرح آلمانی در تحلیلی جالب به معرفی شخصیت سرمربی جوان ایرانی و دگرگونی روحی و روانی او در تیم پرداخت که تحلیل او بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای آلمان داشته است.

ساندر در گزارش خود آورده است:« شش کلمه بلوک های اصلی ساختمانی هستند که سرمربی جوان وردبرمن به عنوان کاخ آرزوهای مربیگری خود در برمن  مورد استفاده قرار داده و تا به اینجا همین بلوک ها او را به عنوان چهره ای محبوب نزد شاگردان و همچنین طرفداران پرشمار وردربرمن در شهر معرفی کرده است. اصول، اعتقاد راسخ، وحدت، شور و اشتیاق و قلب شش کلمه یا بلوک موفقیت های تیمی است که 16 امتیاز از 18 امتیاز ممکن در شش بازی متوالی را کسب کرده و از انتهای جدول تا رده دوازدهم بالا آمده است».

تحلیل گر مطرح فوتبال آلمان ادامه داد:«طرفداران وردربرمن در ابتدای فصل تنها عادت به دیدن باخت های تیم شان داشتند اما حالا آلکساندر نوری با اتکا به همین بلوک ها توانسته عادت آنها را به دیدن برد و کسب امتیاز تغییر دهد. از آن مهمتر بازگشت شور و شعف به جمع بازیکنان و اردوی وردربرمن آن هم با ارتباط صمیمانه ای که مربی جوان و بازیکنان با هم دارند نشان می دهد نوری از نظر روانشناسی فوتبال هم توانایی های زیادی دارد. شاید به همین خاطر هم باشد هر وقت پای صحبت های سرمربی جوان وردبرمن می نشینیم او از رویایش برای رسیدن وردربرمن به رقابت های اروپایی صحبت می کند. اتفاقی که با این روند دور از دسترس نیست».

وردبرمن بعد از برد شیرین 5-2 در خانه فرایبورگ حالا خودش را برای مصاف دشوار با شالکه 04 در خانه آماده می کند. جدالی که امتیازاتش می تواند برای اولین بار سبزپوشان را به نیمه بالای جدول برساند یعنی یک گام بلند برای رسیدن به رویاهای آلکساندر نوری. فرانک بائومن مدیرفنی و فوتبالی باشگاه اما نظر دیگری در خصوص رویای اروپایی شدن وردربرمن دارد. او در همین ارتباط گفت:« شور و شوق آلکساندر برای اروپایی شدن را خوب درک می کنم چون از نزدیک شاهد زحمات و تلاش های این مربی جوان برای زنده کردن تیم بودم و خوشحالم اعتمادم به او پاسخ مثبت داد. اما باید واقع گرا باشیم و هفته به هفته جلو برویم و تنها امتیازات بیشتری به حساب خود واریز کنیم. در حال حاضر جدول بسیار وضعیت پیچیده و خطرناکی دارد که آلکساندر هم به خوبی آن را درک می کند پس بهتر است به جای رویاپردازی به واقعیت موجود بیاندیشیم».

 

یکی از رسانه های محلی شهر برمن هم در تحلیل خود از جادوی نوری در تیم نوشت:«شکی نیست وضعیتی که وردربرمن با آن در ابتدای فصل دست و پنجه نرم می کرد همه طرفدارانش را ناامید کرده بود. ایستادن در جایگاه 16 جدول و اختلاف 10 امتیازی با تیم بالای سری یاس و ناامیدی را در شهر جاری کرده بود اما الکساندر نوری با اتکا به همان شش کلید موفقیت توانست خون تازه ای به رگ های تیم تزریق و با همان بازیکنانی که کسی امیدی به موفقیت نداشت دوباره تیمی قابل احترام بسازد».سرمربی موفق وردربرمن در گفتگو با این رسانه محلی از دلایل موفقیت هایش پرده برداشت و مدعی شد هیچ حسی برای او بهتر از حس موفقیت در جامعه نیست.

نوری گفت:«این درست است که من در ابتدا به عنوان مربی موقت هدایت تیم را در دست گرفتم اما بدون توجه به این موضوع از همان دقیقه اول کار تصمیم گرفتم فرمول موفقیت را به خوبی در تیم پیاده کنم و خوشحالم بازیکنانی دارم که همگی شرایط را درک کرده و قدم به قدم در کنار من پیش رفتند. من عاشق جو تیم و فضای موجود هستم چون به چشم می بینم که همه به دنبال موفقیت هستند و نه ناکامی. در تمام 37 سالی که زندگی کرده ام همیشه به اصول پایبند بودم و خوشحالم که می بینم تیمم با اتکا به همان شش کلید موفقیت توانسته رضایت فوتبالدوستان برمن و طرفدارانش را جلب کند. باز هم می گویم ما یک تیم متحد و عاشق هستیم که برای رسیدن به رویاهای مان جان می دهیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید