کدام تیم‌های فوتبال به لیگ یک سقوط می‌کنند؟

کدخبر: ۱۶۴۴۶۴
درروزهای پایانی لیگ شانزدهم فوتبال در ایران تیم های پایین جدول تلاش مضاعفی برای حفظ خود در لیگ برتر و عدم سقوط به لیگ یک خواهند داشت.ولی در این میان چند تیم بوی سقوط را حس می کنند.
کدام تیم‌های فوتبال به لیگ یک سقوط می‌کنند؟

حدودا تکلیف بالای جدول لیگ برتر مشخص شده است. پرسپولیس قهرمان احتمالی لیگ شانزدهم است و دیدار رو در روی استقلال و تراکتورسازی در تبریز هم تا حدی مشخص‌کننده دومین تیم جدول. ولی معادلات در پایین جدول هنوز حل نشده است.از سویی ماشین‌سازی هم مانند بیشتر تیم‌های چند فصل اخیر فرهاد کاظمی نیاز به معجزه دارد تا لیگ برتری باقی بماند، سیاه‌جامگان هم دلش را به اکبر میثاقیان خوش کرده، صبای قم با مرفاوی در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی گرفته بود و دو پله صعود کرد، سایپا و حسین فرکی هم چهارمین گزینه سقوط هستند. هر چند که نفت آبادان و فولاد روی کاغذ هنوز بقای‌شان در لیگ برتر قطعی نشده ولی خیلی بعید به نظر می‌رسد که حتی با ناکامی این دو تیم، باشگاه‌های قعر جدولی آنقدر امتیاز جمع کنند که بالاتر از این دو تیم قرار بگیرند. شرایط چهار تیم انتهای جدول را مرور می‌کنیم که کدام دو تیم در انتهای فصل راهی لیگ یک می شوند. 

*هر چهار تیم در سه بازی میزبان هستند و فقط دو بار هم مهمان. 

*ماشین‌سازی با دو تیم از سه رقیب قعرجدولی‌اش در هفته‌های پیش رو مسابقه می‌دهد.

*یکی از دو مهمانی سایپا، بازی با پیکان است. به این ترتیب تیم فرکی فقط یک بار تا پایان فصل از تهران خارج می‌شود.

*صبای قم با تیم‌های دوم، سوم، پنجم، هفتم و هشتم لیگ بازی دارد. یعنی همه تیم‌های نیمه بالای جدول.

*سیاه‌جامگان خوش‌شانس است که با پیکان، استقلال‌خوزستان، نفت آبادانی بازی دارد که از این به بعد انگیزه زیادی برای بازی‌ها ندارند و جایگاه‌شان حدودا مشخص شده است‎؛ نه سهمیه می‌گیرند و نه سقوط می‌کنند. تازه بازی آخر لیگ با پرسپولیس هم در صورت قهرمانی تیم برانکو، برای سرخ‌ها تشریفاتی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید