واکنش ژاپن و کره‌جنوبی به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی

کدخبر: ۱۶۴۵۲۳
سخنگوی ارشد دولت ژاپن با انتقاد شدید از آزمایش موشکی جدید کره شمالی که امروز (چهارشنبه) صورت گرفت، آن را "یک اقدام مشکل ساز جدی" دانست و کره جنوبی نیز به شدت به این آزمایش واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن در جریان یک نشست خبری گفت، دولت توکیو اصلا نمی تواند چنین اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی را تحمل کند.

در همین حال، وزارت خارجه کره جنوبی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این یک چالش جدی و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. با اینکه کره شمالی به شدت تحریم است و بسیاری از کشورها با اقدامات موشکی آن مخالفت خود را اعلام کرده اند، باز هم پیونگ یانگ دست به این آزمایش ها می زند.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد: این اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی تهدیدی برای صلح و امنیت جامعه بین الملل و شبه جزیره کره است.

پیونگ یانگ امروز یک موشک بالستیک را به سوی هدف تعیین شده در آب‌های شرقی پرتاب کرد. این اقدام 24 ساعت پیش از نشست روسای جمهوری آمریکا و چین در آمریکا صورت گرفت که قرار است برای بررسی برنامه های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی و مسائل اقتصادی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید