تردید در انجام بازی دوستانه فوتبال ایران-هلند

کدخبر: ۱۶۴۶۷۴
چندی پیش رییس فدراسیون فوتبال هلند با سفر به ایران و دیدار با همتای ایرانی خود از توافق دو طرف برای یک باز دوستانه صحبت کرد اما ظاهرا آنها زیاد به این توافق پایبند نیستند.
تردید در انجام بازی دوستانه فوتبال ایران-هلند

با اینکه در تازه ترین رنکینگ فیفا ایران از هلند پیشی گرفته و تا رده بیست هشتم جهان صعود کرده هلندی ها به درخواست ایران برای برگزاری بازی دوستانه پاسخ منفی داده اند!  بعد از ملاقات علی کفاشیان با رئیس فدراسیون فوتبال هلند در جریان برپایی اردوی تیم ملی امید در این کشوررییس فدراسیون هلندی ها قول داد که این دعوت را بی پاسخ نمی گذارد و حتما به تهران سفر می کند که این سفر چندی پیش انجام شد. رئیس فدراسیون فوتبال هلند به همراه امیر هاشمی مقدم(مدرس رسمی فیفا و همکار آموزشی فدراسیون فوتبال هلند) به تهران آمد. آنها ضمن ملاقات با مهدی تاج با هم تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که در بحث های مطرح شده برگزاری بازی دوستانه بین تیم های ملی دو کشور در همه رده ها به میان آمد و قرار شد هلندی ها هرگاه اعلام آمادگی کردند این بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

امیر هاشمی مقدم درتازه ترین صحبت در خصوص برگزاری بازی دوستانه گفت:« برنامه فدراسیون فوتبال هلند در سال 2017 تنظیم شده است و در برنامه سال 2017 امکان تدوین بازی هلند و ایران وجود ندارد. اما فدراسیون فوتبال هلند مصمم است به صورت سه ساله برنامه دهد که این می تواند نوید برگزاری بازی بین تیم ملی دو کشور در سال های دوم و سوم یعنی در سال 2018 و 2019 را بدهد.»

با توجه به ارتقاء ایران در رنکینگ فیفا به نظر می رسد فدراسیون فوتبال می تواند برنامه ریزی بهتری برای تیم ملی در آینده داشته باشد و با تیم های شاخص تری قرار بازی بگذارد. جالب اینکه برخی از تیم ها که در رنکینگ فیفا پایین تر از ایران قرار گرفته اند همانند هلند تیم های شاخصی هستند.  ایران در اولین بازی رسمی خود 22 خرداد میزبان تیم ازبکستان است و قرار است 3 یا 5 خرداد در تهران پشت درهای بسته با عمان بازی کند. البته هنوز سفر عمانی ها به تهران برای برگزاری این بازی قطعی نشده.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید