آیا منصوریان با استقلال در فصل بعد موفق می شود؟

کدخبر: ۱۶۴۷۴۲
تیم استقلال تهران در این فصل فراز و نشیب های فراوانی داشت. تیم نیم فصل اول که بشدت بازی های ضعیفی از خود ارائه می کرد به ناگاه در نیم فصل دوم همه رقبا را از پیش رو برداشت. حالا همه منتظر هستن ببیند منصوریان در فصل بعد با این تیم چه نتایجی خواهد گرفت.
آیا منصوریان با استقلال در فصل بعد موفق می شود؟

استقلال بازی هفته بیست‌و‌ششم خود مقابل گسترش را با تساوی یک‌-یک به پایان رساند تا 48‌امتیازی شود. باتوجه به برد پرسپولیس در آغاز این هفته، استقلالی‌ها حتی در صورت کسر 6‌امتیاز از قرمزپوشان پایتخت هم شانس چندانی برای رسیدن به عنوان قهرمانی ندارند و بر سر جایگاه دومی باید دوئلی تماشایی با تراکتورسازی و شخص امیرقلعه‌نویی داشته باشند. با این وجود به نظر می‌رسد هواداران استقلال از عملکرد منصوریان و کادرفنی‌اش در این فصل راضی هستند، هوادارانی که یک‌نیم‌فصل همه‌جوره پای منصوریان ایستادند و با حمایت‌هایشان جلوی اخراج او را گرفتند. جالب اینکه مروری بر کارنامه منصوریان در فصل‌های اخیر نشان می‌دهد او تا حدودی جواب اعتماد این هواداران را داده و نه‌تنها در حدواندازه‌های خودش نتیجه گرفته، بلکه حتی با تیم محبوبش کمی پیشرفت هم کرده است.

بهتر از همیشه

استقلال این هفته نهمین تساوی فصلش را کسب کرد تا با 13‌برد و 9‌تساوی، 48‌امتیاز در کارنامه داشته باشد. این آمار نشان می‌دهد استقلال منصوریان این فصل 62‌درصد امتیازات ممکن را کسب کرده است. این در حالی است که منصوریان پیش از آمدن به استقلال، با تیم‌های پاس‌همدان و نفت‌تهران 52‌درصد امتیازات لیگ برتری را جمع کرده بود. به این نکته هم باید اشاره داشت که او در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم با نفت‌تهران موفق به کسب 59‌درصد امتیازات ممکن شد تا به گزینه‌ای جذاب برای نشستن روی نیمکت استقلال تبدیل شود. همین آمار به‌خوبی نشان می‌دهد منصوریان در مقایسه با سال‌های گذشته عملکرد بهتری در لیگ برتر داشته و شاید درخشش پرسپولیس باعث شده تا این عملکرد چندان به چشم نیاید. به هر حال منصوریان در پایان هفته بیست‌و‌ششم لیگ امسال با صدرنشینی رقابت می‌کند که 59‌امتیازی است اما سال گذشته شرایط کمی متفاوت بود. بدنیست بدانید صدرنشین لیگ برتر در پایان هفته بیست‌و‌ششم لیگ پانزدهم درست به اندازه استقلال این فصل امتیاز جمع کرده بود! پرسپولیس برانکو فصل پیش با 48‌امتیاز از 26‌بازی صدرنشین لیگ برتر به حساب می‌آمد.

تکرار فصل رویایی

لیگ چهاردهم برای علیرضا منصوریان شروع دورانی جدید در عرصه مربیگری بود. او پس از ناکامی با پاس همدان در نهمین دوره لیگ برتر و اخراج شدن از این تیم در پایان هفته دهم، در آغاز لیگ چهاردهم هدایت نفت‌تهران را قبول کرد و به عنوان سرمربی به سطح اول فوتبال ایران برگشت. منصوریان در این فصل توانست نفتی بسازد که تا دقایق پایانی فصل برای قهرمانی جنگید اما در نهایت فصل را با رتبه سومی به پایان برد. جالب اینکه بدانید منصوریان در 26‌هفته ابتدایی لیگ چهاردهم درست به اندازه این فصل با استقلال امتیاز جمع کرده بود و 48‌امتیاز در کارنامه داشت. البته استقلال این فصل منصوریان چه در فاز هجومی و چه در فاز دفاعی عملکرد بهتری از نفت لیگ چهاردهم داشته است. استقلال امسال در 26بازی، 39‌گل زده و 23‌گل خورده و این در حالی است که نفت در 26‌بازی ابتدایی لیگ چهاردهم، 37‌گل زده بود و 24‌گل خورده هم در کارنامه داشت. منصوریان که در 26‌هفته ابتدایی لیگ چهاردهم با نفت 62‌درصد امتیازات ممکن را کسب کرده بود، در پایان هفته سی‌ام این درصد را به 64 رساند تا پشت سر تراکتورسازی روی پله سوم قرار بگیرد. حالا باید دید منصوریان امسال می‌تواند در رقابت با تراکتورسازی صاحب رتبه دومی شود یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید