ایتالیایی‌ها پس از 50 سال به ایران می‌آیند!

کدخبر: ۱۶۴۷۹۰
فیلم «درست شبیه پسر من» اولین فیلم ایتالیایی در 50 سال اخیر خواهد بود که بخشی از آن در خاک ایران مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین،‌ فیلم «درست شبیه پسر من» به کارگردانی «کاستانزو کواتریگلیو» که محصول مشترک سینمای ایتالیا، بلژیک و کرواسی است و پیش از این بخش‌هایی از در ایتالیا فیلمبرداری شده است، روایتگر داستان نوجوانی افغانی است که از دست جنگ داخلی و طالبان فرار می‌کند.

این فیلم که به زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی و فارسی ساخته می‌شود، قرار است 30 درصد از داستان خود را از تاریخ 15 آوریل در شهر ورامین و همچنین دو روستای سنگان و برغان مقابل دوربین ببرد تا اولین فیلم بلند داستانی سینمای ایتالیا باشد که از دهه 1960 تاکنون در ایران فیلمبرداری می‌شود.

کمپانی فیلمسازی «Ascent» ایتالیا و کمپانی ایرانی «Farzad Pak of Tangerine Film» از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم و وزارت فرهنگ ایتالیا نیز از جمله حامیان آن است.

«آندرا پاریس» تهیه‌کننده کمپانی ایتالیایی سازنده این فیلم در این باره گفت: "از لحاظ اداری کار ساده‌ای نداشتیم، صنعت سینمای ایران به خوبی توسعه یافته است اما درهای آن خیلی برای تولیدات خارجی باز نیست. شش ماه طول کشید تا تمامی مجوزهای لازم را دریافت کنیم. فیلمبرداری در ایران برای ما بسیار حیاتی بود، چرا که ایران تنها کشور امنی است که جمعیت قابل ملاحظه‌ از پناهندگان افغان در آن زندگی می‌کنند".

فیلم «درست شبیه پسر من» داستان نوجوانی به نام اسماعیل است که از دست آزار و شکنجه یکی از اقلیت‌های قومی در افغانستان فرار می‌کند. او که حالا مردی بالغ است در ایتالیا زندگی می‌کند اما زمانی که درمی‌یابد، ممکن است مادرش هنوز زنده باشد همه چیز برایش تغییر می‌کند.

در این فیلم «بصیر آهنگ» شاعر و روزنامه‌نگار افغانی، «تیهانا لازویچ» و «داوود یوسف» ایفای نقش می‌کنند و نگارش فیلمنامه آن نیز بر عهده «کاستانزو کواتریگلیو» و «دوریانا لئوندف» است.

«کواتریگلیو» پیش از این نیز در سال 2006 مستندی با عنوان «دنیای اودوسو» درباره مردم قوم هزاره افغانستان ساخته است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید