تصمیم اردن، آمریکا و انگلیس برای انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه

کدخبر: ۱۶۴۸۱۶
منابع سیاسی اردنی اعلام کردند که آمریکا، اردن و انگلیس به زودی عملیاتی را علیه "گروه‌های تروریستی" در مرزهای شمالی این کشور با سوریه آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، به گفته منابع سیاسی در اردن عملیات آمریکا، اردن و انگلیس علیه گروه‌های تروریستی به ویژه گروه موسوم به "ارتش خالد بن ولید" از گروه‌های حامی داعش در نزدیکی مرزهای شمالی اردن با سوریه در آستانه آغاز است.

به گفته این منابع این عملیات در سایه رصد مداوم تحرکات گروه‌های تندرو در 20 کیلومتری منطقه الرقبان در مرز سوریه با اردن صورت می‌گیرد.

منابع سیاسی این عملیات را به سفر اخیر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به امان و دیدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مرتبط می‌دانند.

این منابع می‌گویند انجام عملیات نظامی اردن در داخل خاک سوریه یا در مناطق مرزی بعد از رصد و تعیین اهداف، در دست بررسی جدی است.

عبدالله دوم در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته بود که تروریست‌ها با توجه به شرایط سوریه مجبور به رفتن به جنوب این کشور خواهند شد و این چالشی است اما ما با هماهنگی آمریکا و انگلیس آماده مقابله با تروریست‌ها هستیم.

به گفته منابع مذکور، اردن همچنان درباره سوریه به گزینه راهکار سیاسی پایبند است. ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در توییتر نوشت: بحران سوریه راهکار نظامی ندارد و باید آن را با شیوه سیاسی حل کرد. حمله آمریکا پاسخ محدودی به حمله شیمیایی بود و بهتر است برای حل سیاسی بحران تلاش‌ها را افزایش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید