روحانی: بزرگترین خیانت به مردم ارائه آمار دروغ است

کدخبر: ۱۶۴۹۱۱
رئیس جمهور که سخنانش را با ارائه کارنامه‌ای از دستاوردهای اقتصادی دولتش آغاز کرد بود، به مباحث انتخاباتی نیز ورود کرد و با آرزوی برگزاری انتخاباتی پرشور، نسبت به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود در سال 96 که با حضور خبرنگاران ده‌ها رسانه داخلی و خارجی برگزار شد؛ سخنانش را با تبریک سال نو و میلاد حضرت علی(ع) آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در طول سه سال و نیم گذشته بویژه در سال 95، موفقیت‌هایی داشته است، از رهنمون‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم تقدیر کرد و گفت: به حمدلله دولت یازدهم به برخی اهداف خود دست یافته است. در سال 95، دولت در ارائه خدمات و رشد اقتصادی، طبق آمار رسمی کشور و جهانی، پیشرفت خوبی داشتیم. در طول سه سال گذشته حقوق افراد کم درآمد با حقوق دستمزد، همچون بازنشستگان با رشد دو برابری مواجه شد که در سال جاری نیز به حقوق افرادی چون مشمولین سازمان بهزیستی حدود 20 درصد افزایش می یابد.

روحانی که می گفت برای اولین بار در دولت اوست که اضافه حقوق کارمندان و کارگران بیش از رشد تورم بوده است، ادامه داد: وضع کشاورزان که از اقشار کم درآمد جامعه هستند، نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. در سال 91، پول گندم پرداختی به کشاورزان حدود 800 میلیارد تومان است اما در سال 95 حدود 15 هزار میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت شده است. این دو رقم را مقایسه کنید و ببینید چند برابر شده است. کشاورزان بزرگترین خدمت را به کشور ما کرده و امنیت غذایی ما را تامین می کنند.

به گفته وی، تراز تجاری ما در سال 91، منفی 8.1 بوده است اما در سال 95، تراز تجاری کشور به منفی 2.6 رسیده است که اگر چه همچنان منفی است اما فاصله زیادی با گذشته دارد که نشانه تولید و خود اتکایی بیشتر در کشور است.

روحانی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی از 21 به 118 میلیون تن رسیده است، این افزایش رقم را به معنای خود اتکایی بیشتر و اقتصاد مقاومتی دانست و هم به منزله بهبود وضعیت کشاورزان. او در ادامه از توجه دولت به درمان و محیط زیست به عنوان اولویت های دولت یازدهم یاد کرد و افزود: برای اولین بار در تاریخ ایران، همه مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و همه حاشیه نشین ها توانستند از خدمات درمانی بهره ببرند. این دولت به فکر مستضعفین و حاشیه نشین ها بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در دولتش 21 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی کشور اضافه شده و تا پایان دولت بنا به گفته وزیر بهداشت می توان آن را به 23 تا 24 هزار تخت رساند. امام همین رقم موجود، یعنی یک چهارم کل تخت بیمارستانی کشور در طول تاریخ، به مجموعه درمانی افزوده شده است.

روحانی همچنین از توجه دولتش به روستاها سخن گفت و ادامه داد: تمام روستاهای گاز کشی شده تا سال 92، 14 هزار روستا بوده است اما در این دولت، 9 هزار روستای دیگر گاز کشی شده اند. در این دولت به تمام روستاهای بیش از 10 خانوار، برق رسانی شده است. برای آبرسانی در روستاها هم کار بزرگی انجام شد و 5200 روستا در این دولت از آب بهداشتی برخوردار شدند. راه​های روستایی و کارهای درمانی و آموزشی، ارتباطات و اینترنت نیز در دستور کارمان بوده است. کما اینکه 25 هزار روستا در ایران دارای اینترنت هستند.

از افتخارات روحانی این بود که علی رغم افزایش کیفیت اینترنت در این دولت، هزینه آن افزایش نیافته است. افتخار دیگر آنکه فضاهای آموزشی و دانشگاهی، کمتر امنیتی شده و فضا همچنان برادرانه است.

روحانی با اشاره به دو انتخابات بزرگ پیش رو، تاکید کرد: انتخابات برای نزدیک تر شدن ما هست. اشکالی ندارد که همه گروه ها مواضعشان را بگویند اما به مردم دروغ نگویند. این بزرگترین خیانت به مردم است که آمار و اطلاعات دروغ به مردم بدهند که منجر به یاس در مردم شود. نباید کاری کنیم که مردم بگویند پس از 39 سال، با این همه فراز و نشیب، پس بالاخره چی شد؟

وی افزود: ملت می داند که دستیابی به پیشرفت و توسعه فقط با وحدت و همدلی امکان پذیر است. خوشحالم که دیروز پروژه های مهم هسته ای افتتاح شد. خوشبختانه در همه زمینه ها بویژه در زمینه هسته ای در حال پیشرفت هستیم، بویژه پس از برجام. فضا برای تحرک و پیشرفت ما بیشتر شده و من از همه ارگان ها در این فضا تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: نتیجه ایام انتخابات باید وحدت و دوستی بیشتر و شکاف کمتر باشد و ترس دشمن از ما بیشتر شود. حتما مردم حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد. باید در سال جاری بیش از قبل برای تولید ملی و اشتغال تلاش کنیم.

روحانی از ابلاغیه های دولت به دستگاه های اجرایی یاد کرد که امروز واصل خواهد شد که برنامه های مشخصی برای افزایش تولید ملی و اشتغالزایی در آن قید شده است. او ابراز امیدواری کرد که دولت در پایان سال 96، دستاوردهای خود در این زمینه را به مردم اعلام کند.

گفتنی است در این نشست خبری محمدجواد ظریف، حسام الدین آشنا، خدادی مدیرعامل ایرانا، صالحی امیری وزیر ارشاد نیز در سالن حضور داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید